Sonntag, 17. September 2017

مرکز تحقیقاتیpew: چهل درصد مسلمانان و هندوها هیچ گونه تحصیل رسمی ندارند

یهودیان و مسیحیان تعداد بیشترین تحصیل کرده و مسلمانان و هندوها تعداد کمترین افراد تحصیل کرده را دارند.
به گزارش «محبت نیوز» به نقل از مرکز تحقیقاتی Pew ، در سطح جهانی و بدون در نظر گرفتن شاخص های مکانی، به ترتیب یهودیان و مسیحیان تعداد بیشترین پیروان تحصیل کرده و مسلمانان و هندوها تعداد کمترین افراد تحصیل کرده را دارند.
البته این نتیجه با توجه به شاخص های مکانی و منطقه ای نیز به دست آمده است. مثلن بیشترین یهودی‌ها در آمریکا حضور دارند که از نظر رفاهی و اقتصادی در سطح بالایی است در حالیکه بیشتر هندوها در شبه قاره هند که منطقه ای نسبتن فقیر است، زندگی می‌کنند.
نسبت تحصیل زنان و مردان مذهبی:
طبق تحقیقات مرکز pew در کل تعداد مردان تحصیل کننده زیر ۲۵ سال بیشتر از زنها است. در کنار این مساله، باید گفت که در یهودیت و مسیحیت اختلاف طول مدت تحصیل بین مردها و زنها کمتر است. اما در مذاهبی مانند هندویسم این اختلاف بیشتر است.
تحصیلات تکمیلی و ادیان :
طبق تحقیقات مرکز پژوهشی pew ، یهودیان تعداد بیشترین دانشجویان را دارند و نسبت تعداد افراد تحصیل کرده در دانشگاهها در بین یهودیان به مراتب بیشتر از سایر مذاهب است. این تعداد در بین مسلمانان و هندوها کاملن معکوس می‌شود. تقریبا ۴۰ درصد مسلمانان و هندوها هیچ گونه تحصیل رسمی ندارند. حدود ۲۰ درصدشان هم تنها تحصیلات ابتدایی را گذرانده اند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen