Freitag, 29. September 2017

ورژن جدید حصر از زبان جانشین قرارگاه ثارالله: محصوران به‌راحتی با نزدیکان و اقوام خود دیدار دارند؛ مسافرت می‌روند و زندگی عادی دارند

کلمه – گروه خبر: سردار محمد اسماعیل کوثری نماینده پیشین مجلس،  یک روز پس از سردار نجات از حصر گفته‌ است و جنبش سبز. سخنانی که نشان از مسابقه‌ای در دروغ‌گویی بین سرداران کودتا دارد و تناقض‌های آن در سطر سطر سخنان آشکار است.
به گزارش کلمه، در حالی که برای دوست و دشمن در نظام و کشور، ابعاد مختلف حصر همراهان مردم در جنبش سبز کاملا آشکار است و بارها مسئولان قضایی و حکومتی هم به حصر و محدودیت‌های غریب آن اذعان کرده‌اند، جانشین قرارگاه ثارالله در گفت‌وگو با تسنیم خبرگزاری وابسته به سپاه مدعی شده است که: اینها به‌راحتی رفت‌وآمد می‌کنند با نزدیکان و اقوام خود دیدار دارند؛ مسافرت می‌روند و زندگی عادی دارند. منتهی برای دیدار یا جلسه‌ای که امکان توطئه علیه امنیت مردم باشد محدودیت دارند و هر فعالیت ضد امنیتی که ممکن است علیه مردم باشد برای اینها محدود شده است و این محدودیت هم مصوبه شورای عالی امنیت ملی است. این‌طور نیست که برخی فکر می‌کنند اینها در یک اتاق حصر مطلق خانگی هستند، اصلاً و ابداً این‌طور نیست. البته باید بگویم که اینها به خاطر انتخابات حصر نشده‌اند بعد از گذشت یکسال از انتخابات وقتی اینها همچنان دعوت به توطئه علیه نظام می‌کردند شورای عالی امنیت ملی چنین تصمیمی گرفت اگر اینها توطئه را ۲۰ ماه طول نمی‌دادند که اصلاً حصر نمی‌شدند.
سردار کوثری در سخنانی متناقض در ابتدای یک جمله از «راحتی دیدار با اقوام» و «مسافرت» محصوران می‌گوید و در پایان آن وجود حصر را بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی می‌پذیرد. او با بازی کردن با واژه‌ها می‌گوید فکر نکنید محصوران در یک اتاق در خانه خود حصر نشده‌اند. در این حال از پنجره‌های جوش‌داده شده خانه محصوران و نرده‌ها و درهای چند لایه‌ آهنی و ملاقات‌های هفتگی با محدودیت‌های بالا و گزینشی و سلیقه‌ای و عدم امکان تماس حتی یک تلفن در طول هفته با اقوام درجه یک و … چیزی نمی‌گوید.
سردار کودتا از ماه‌ها عدم اجازه برای ملاقات دختران میرحسین و رهنورد با پدر و مادر خود نمی‌گوید. او از سختگیری‌های حضور ماموران در طول ملاقات هفتگی نمی‌گوید. از کارشکنی‌ها برای اعزام محصورین به بیمارستان در مواقع اورژانسی نمی‌گوید.
کوثری در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای سپاه یا قرارگاه ثارالله در منزل محصوران حضور دارند، می‌گوید این قضیه به نیروهای سپاه ارتباطی ندارد و  نیروهای سپاه اصلاً در منزل آنان نیستند. اما نمی‌گوید که اگر به سپاه ربطی ندارد و سپاهیان در حصر حاضر نیستند این اطلاعات از محل حصر را از کجا آورده است و چرا این روزها که درخواست‌های رفع حصر از هر سو حاکمیت را تحت فشار قرار داده، دستپاچه شده‌اند و هر روز یکی از اعضای کودتای سپاه علیه محصورین مصاحبه می‌کند و تلاش دارند تا وجود حصر را توجیه کنند.
او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر مهیا بودن شرایط رفع حصر می‌گوید: رفع حصر یعنی دادگاه. ما دوست نداریم کسی در حصر باشد اما آقای کروبی و مخصوصاً آقای موسوی باید پاسخگوی خون‌های ریخته شده در جریان فتنه ۸۸ باشند. اینها که مدام می‌گویند رفع حصر بدانند که رفع حصر یعنی دادگاه. من قاضی نیستم اما اگر اینها دادگاهی شوند، حکمشان بسیار شدید خواهد بود.
تهدید! به تشکیل دادگاه در حالی مطرح می‌شود که از روز اول نه تنها محصوران و فعالان جنبش سبز بلکه نمایندگان آزاده‌ای چون علی مطهری و این روزها اغلب نمایندگان مجلس و شورای شهر و بسیاری دیگر از مسئولان خواستار تشکیل داده بوده‌اند. مهدی کروبی سال گذشته در نامه‌ای سرگشاده درخواست تشکیل دادگاه کرد و ماه گذشته نیز پس از آنکه هیچ پاسخی دریافت نکرد ناچار شد برای خواسته خود دست به اعتصاب غذا بزند. دلایلی متقن و محکم بر اینکه تشکیل دادگاه خواست اولیه محصوران بوده و هست.
کوثری در بخش دیگری از سخنان خود اعتراض می‌کند که میرحسین و کروبی همچنان سر مواضع خود هستند وگرنه مصاحبه و عذرخواهی‌ می‌کردند.
در همین حال وقتی خبرنگار به تناقض‌گویی وی اشاره می‌کند که مگر محصوران امکان مصاحبه و ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاران را دارند؟ می‌گوید: اینها اگر بخواهند حرف بزنند و عذرخواهی کنند برایشان نشست خبری برگزار می‌کنیم. اگر اینها واقعاً قصد اذعان به‌اشتباه خود را داشته باشند نظام مشکلی ندارد که صدای اینها را به گوش مردم برسانند. خب اگر عذرخواهی و توبه کنند طبیعی است که ممکن است در مجازات اینها، ملاحظه و قطعاً وضعیتشان بهتر شود.
دستپاچگی و عصبانیت سرداران سپاه این روزها بیش از همیشه هویداست. طی هفته گذشته نیز سردار نجات در دو نوبت سخنان تحریف‌شده‌ای از ماجراهای ۸۸ و سرکوب‌های مردم معترض و برخورد ستاد کودتا و حصر مطرح کرده و برای رفع حصر خط و نشان کشیده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen