Mittwoch, 27. September 2017

ارتباط نزدیک وزیر اطلاع‌رسانی القاعده با جمهوری اسلامی ایران!

عیسى بن سعد آل العوشن علاوه بر اینکه یکی از ایدئولوژیست‌های القاعده در پادشاهی عربی سعودی بوده، وظیفه مدیریت چندین نشریه القاعده را نیز بر عهده داشت.
به گزارش «محبت نیوز» بررسی مجدد آخرین شماره یکی از نشریه‌های سازمان تروریستی اسلامی القاعده نشان می‌دهد که عیسى بن سعد آل العوشن که مسئولیت وزارت اطلاع‌رسانی القاعده را بر عهده داشت، سال‌ها در ایران زیسته و از آنجا مسئولیت اطلاع‌رسانی و همچنین تامین خدمات لوجستیکی برای دیگر پیکارجویان القاعده را بر عهده داشت.
به گزارش العربیه، آخرین شماره نشریه “صوت الجهاد” که در سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شد، با پرده برداشتن از تسهیلاتی که رژیم ایران در اختیار اعضای سازمان القاعده و به ویژه رهبران این گروه قرار می‌داده، عمق روابط ایران و این گروه تروریستی را نشان داد. این تسهیلات شامل پشتیبانی لوجستیکی، آموزش نظامی و پناه دادن به این افراد در داخل خاک ایران بود.
در این شماره از نشریه “صوت الجهاد” از کسی نام برده شده که تا کنون کمتر کسی به نقش و فعالیت‌های او دقت کرده است. این فرد که عیسى بن سعد آل العوشن نام دارد، علاوه بر اینکه یکی از ایدئولوژیست‌های القاعده در پادشاهی عربی سعودی بوده، وظیفه مدیریت چندین نشریه القاعده را نیز بر عهده داشت.
عیسى بن سعد آل العوشن را دوستانش “وزیر اطلاع‌رسانی جهاد” و یا “مجاهد کیبورد” می‌نامیدند و در سال ۲۰۰۴ و حین هجوم نیروهای امنیتی سعودی به منزل صالح العوفی، یکی دیگر از رهبران القاعده در ریاض کشته شد.
روابط دو طرفه مسئول اطلاع‌رسانی القاعده و ایران پس از حوادث ۱۱ سپتامبر آغاز شد. پس از هجوم آمریکا به طالبان و القاعده در افغانستان، پیکارجویان این دو گروه و تعدادی دیگر از رهبران گروه‌های افراطی به ایران پناه بردند تا نهادهای اطلاعاتی آمریکا نتوانند آنها را پیدا کنند.
آل العوشن در شهرستان زابل در استان سیستان و بلوچستان ایران اقامت کرد. هماهنگی اقامت آل العوشن در زابل را یوسف العییری و محافظ بن لادن انجام دادند. محافظ بن‌ لادن یکی اعضای گروه پنج‌ نفره‌ای بود که در سال ۱۹۹۲ با هواپیمای بن‌لادن از افغانستان به سودان رفتند و در میانه راه در ایران توقف کردند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen