Mittwoch, 20. September 2017

وزیر سابق کانادایی: حقوق بشر اولویت غرب مقابل ایران باشد

ایروین کولتر گفته است جهان بویژه کشورهای مانند ما یعنی کانادا، آمریکا و اروپا باید حقوق بشر را در اولویت تعامشان با ایران قرار دهند.
به گزارش «محبت نیوز» ایروین کولتر وزیر سابق دادگستری کانادا می گوید: ایران به خاطر نقض‌های فاحش حقوق بشر نباید تحت هیچ شرایطی به تسلیحات اتمی دست یابد.
به گفته صدای آمریکا، او همچنین افزود:«ایران رژیمی دارد که تا چندی پیش مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری دولت مثلن میانه روی حسن روحانی بود. این فرد نقش محرزی در کشتارهای اواخر دوران حکومت خمینی دارد. جهان بویژه کشورهای مانند ما یعنی کانادا، آمریکا و اروپا باید حقوق بشر را در اولویت تعامشان با ایران قرار دهند. درباره نقض حقوق بشر این رژیم بویژه در مورد زندانیان سیاسی همواره افشاگری کنند.»
همچنین ایالات متحده آمریکا می گوید ایران به روح برجام پایبند نیست. تاکنون دولت آمریکا از مان روی کار آمدن دونالد ترامپ، دوبار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده اما به خاطر آنچه تخلفات ایران نامیده می شود، گفته شده او در ماه اکتبر قصد ندارد پایبندی ایران به برجام را تایید کند.
همزمان رئیس جمهوری ایران در نیویورک تهدید کرده، خروج از برجام هزینه بسیار سنگینی برای آمریکا خواهد داشت.
آمریکا می گوید ایران با کمک به گروه هایی مثل حزب الله و حماس، در بی ثبات سازی منطقه نقش دارد و برنامه موشکی این کشور نقض قطعنامه شورای امنیت بعد از توافق هسته ای (برجام) است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen