Dienstag, 26. September 2017

بخشش یه اعدامی پای چوبه دار در ماهشهر


خبرگزاری هرانا – زندانی (عبدالزهرا – ا)، محکوم به قصاص که از سال ۸۲ در زندان ماهشهر تحمل کیفر می کرد پای چوبه دار مورد عفو و بخشش اولیاء دم مقتول قرار گرفت و از مرگ رهایی یافت.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصر ایران، با تلاش دادستان شهرستان ماهشهر، حلالی زاده رئیس حوزه قضایی بندر امام؛ ریش سفیدان، شیوخ، رئیس، مددکاران و روحانی زندان، زندانی  عبدالزهرا  – ا  که به دلیل ارتکاب به قتل عمد از سال ۸۲ تا کنون در زندان ماهشهر تحمل حبس می کرد پای چوبه دار مورد عفو و بخشش اولیای دم قرار گرفت و به زندگی برگشت.
علیرضاآقاجری دادستان ماهشهر که جهت صلح و سازش در بین خانوادهها در هنگام اجرای حکم حضور یافته بود با اشاره به حدیثی از امام اول شیعیان “که می فرماید اگر همه مکارم و فضائل اخلاقی و صفات بزرگ انسانی را جمع کنیم تاج همه مکارم عفو و گذشت است”، گفت: “معنی واقعی این حدیث را امروز این خانواده با گذشت از حق خود که قصاص بوده است به منصه ظهور و بروز رساندند”.
وی در ادامه افزود: “امیدواریم این اقدام بزرگ سرلوحه وسرمشق زندگی مردم قرار گیرد و آستانه صبر ما را بالا ببرد و با گسترش فرهنگ گذشت و عفو در بین مردم از طریق رسانه های جمعی این سنت حسنه نهادینه شود”.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen