Sonntag, 17. September 2017

دو تجمع اعتراضی در تهران برگزار شد


دو تجمع اعتراضی در تهران برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروزگروهی از بازنشستگان کشوری و لشکری مقابل تالار وحدت تجمع و به عدم همسان‌سازی حقوق خود اعتراض کردند. از سوی دیگر سپرده گذاران معترض موسسه مالی فرشتگان کاسپین که خواهان سپرده های خود هستند، از صبح امروز در میدان پاستور تجمع کرده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیممورخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۶، باز هم گروهی از بازنشستگان مقابل تالار وحدت تجمع کردند تا از دولت بخواهند به وضعیت حقوق و معیشت آنها رسیدگی کند. آنها در اعتراض به عدم‌اجرای مصوبه مجلس و عدم‌همسان‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان با افراد شاغل در این نقطه تجمعی را ترتیب دادند.
بازنشستگان ضمن این تجمع خواهان اجرای کامل و یکباره مصوبه همسان‌سازی حقوق و دستمزدها توسط دولت هستند. همچنین رسیدگی به وضعیت بیمه تکمیلی درمان و ایجاد بیمه کامل و جامع درمان از دیگر خواسته‌های بازنشستگان حاضر در این تجمع اعتراضی است.
با مصوبه دولت در ۲۶فروردین ماه ۹۶ برای افزایش حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگان کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سطوح پایین، درصد رشد بین ۱۰ تا ۲۷ درصدی تعیین شد. با این تغییر حقوق هیچ بازنشسته‌ای کمتر از مبلغ یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان نخواهد بود. آن‌طور که سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده است جداول مربوط به افزایش امتیازات گروه‌های شغلی پایین‌تر از دو میلیون تومان بازنشستگان، حداکثر ظرف یک هفته از سوی این سازمان و سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد شد.
سال گذشته نیز به‌منظور یکسان‌سازی حقوق کارکنان دولت و افزایش دریافتی بازنشستگان درصد افزایش حقوق با حداقل ۱۲ درصد تعیین اما تا بیش از ۲۰ درصد نیز اعمال شد به‌طوری که طبق اعلام نوبخت ــ رئیس سازمان برنامه و بودجه ــ برای گروه‌هایی زیر ۱.۵میلیون دریافتی داشتند به‌طور متوسط بیش از ۲۰ درصد اضافه حقوق تعیین و تصمیم بر این شد تا هر سال و تا پایان برنامه ششم این تغییرات ادامه داشته باشد.

تجمع سپرده گذاران کاسپین در میدان پاستور

به گزارش جماران مورخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۶، سپرده گذاران معترض موسسه مالی فرشتگان کاسپین که خواهان سپرده های خود هستند، از صبح امروز در میدان پاستور تجمع کرده اند که منجر به ایجاد ترافیک طویلی در خیابان کارگر شده است.
سپرده گذاران موسسه فرشتگان کاسپین که از سال گذشته خواهان اصل سپرده خود در این موسسه غیر مجاز هستند، در ادامه تجمعات خود مقابل سازمان ها و نهادهای دولتی مختلف، از صبح امروز (شنبه ۲۵ شهریور) در میدان پاستور تهران تجمع کردند.
تجمع سپرده گذاران کاسپین منجر به بسته شدن خیابان پاستور که منتهی به نهاد ریاست جمهوری است، شده و ترافیک شدیدی از میدان پاستور تا چهار راه لشگر به وجود آمده است.
ماموران نیروی انتظامی بدون دخالت در تجمع سپرده گذاران موسسه کاسپین، سعی در آرام کردن جو دارند و در تلاش برای از بین بردن حجم شدید ترافیک هستند.
از سال گذشته که بانک مرکزی فعالیت موسسه مالی فرشتگان کاسپین غیر مجاز اعلام کرد، سپرده گذاران خواهان بازپس گیری سپرده های خود شدند اما به دلیل نبود نقدینگی در این موسسه و سرمایه گذاری با پول مردم، امکان بازگرداندن این حجم از پول به مردم وجود نداشت تا این موضوع کماکان ادامه داشته باشد. تاکنون نهاد های مختلفی مانند قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی تلاش هایی برای رفع مشکل مردم انجام داده اند که هنوز به سرانجام نرسیده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen