Freitag, 15. September 2017

مرگ و مصدومیت ۱۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار


مرگ و مصدومیت ۱۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته، ۷ کارگر کشته و تعداد ۵ کارگر نیز دچار مصدومیت شدند. ایران در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا مورخ ، روز (بیستم شهریور ماه) سیم‌بان تعمیرات اداره برق جاسک چهار روز پس از برق گرفتگی حین کاردربیمارستان، جانش را ازدست داد.
شانزدهم شهریور، ابراهیم نوتراش، سیمبان ۴۰ ساله بخش تعمیرات بخش «لیردف» در روستای «سدیچ» از توابع جاسک، به علت شوک الکتریکی و سقوط از تیرق برق دچار حادثه شد که پس ازانتقال به بیمارستانِ محمدی بندرعباس، دیروز صبح فوت شد.
علت مرگ سقوط از تیربرق و جراحات شدید بوده است.

سقوط دو کارگر ساختمانی به عمق چاه در خیابان شریعتی

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۶/۲۱، سخنگوی سازمان آتش نشانی از سقوط دو کارگر ساختمانی در شب (سه‌شنبه/۲۱ شهریور) به علت واژگونی بالابر، به داخل چاهی به عمق ۵ متر خبر داد.
«جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش نشانی در این رابطه گفت: “دو کارگر ساختمانی، به علت واژگونی بالابر، به داخل چاهی به عمق ۵ متر سقوط کردند که بلافاصله ماموران اورژانس در محل حادثه واقع در خیابان شریعتی حاضر شدند”.
ملکی افزود: “هر دو کارگر از عمق چاه نجات یافتند. البته چاه کم عمق بود و مشکلی جدی برای این دو کارگر پیش نیامد. هنوز علت پاره شدن طناب بالابر مشخص نیست و باید توسط کارشناسان بررسی شود”.

مرگ یک کارگر بابلی در دستگاه سبدسازی

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۶/۲۱، یک کارگر شاغل در کارخانه سبدسازی بابل واقع در جاده بابل به قائمشهر در استان مازندران، در حین انجام کار بر اثر سقوط در دستگاه سبدسازی جان باخت.
شب سه‌شنبه (۲۱ شهریور) ی حوالی ساعت ۲۱:۴۲ دقیقه یک کارگر شاغل در کارخانه سبدسازی بابل واقع در جاده بابل به قائمشهر در استان مازندران، در حین انجام کار در درون دستگاه سبدسازی می‌افتد و جان خود را از دست می‌دهد.
این کارگر که از نیروهای خط تولید کارخانه سبدسازی بابل بود، در زمان حادثه ۲۶ سال سن داشت.

سقوط جوشکار ۴۵ ساله از ساختمانی در نیشابور

به گزارش رکنا مورخ ۱۳۹۶/۰۶/۲۲، فردی که در حال جوشکاری بود از ارتفاع در نیشابور سقوط کرد و مصدوم شد.
روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی نیشابور با اعلام این خبر به سامانه ۱۲۵ بی درنگ نجاتگران ایستگاه مرکزی به محل اعزام شدند.سید مهدی حسینی، مدیر عامل آتش نشانی با اعلام این خبر گفت: “فردی که در حال جوشکاری بود بر اثر بی احتیاطی و عدم رعایت اصول ایمنی، از طبقه اول ساختمان در حال احداث به زیرزمین این بنا سقوط کرد”.
نجاتگران با رسیدن به محل پس از ارزیابی اولیه مصدوم، ضمن رعایت اصول ایمنی با استفاده از ابزار نجات مصدوم را ثابت سازی و به طبقه اول انتقال دادند.
وی جهت مداوا تحویل امدادگران اورژانس شد.
مدیر عامل آتش نشانی گفت: “مصدوم که فردی حدودا ۴۵ ساله بود از ناحیه پا و ستون فقرات دچار جراحت شد”.

مرگ یک کارگر مشهدی در پروژه فاضلاب؛ راننده جرثقیل کارگر را زیر گرفت

به گزارش ایلنا مورخ بیستم شهریور یک کارگر مشهدی در پروژه فاضلاب به طرز دردناکی جان باخت.
بیستم شهریور یک کارگر هنگام اجرای عملیات پروژه فاضلاب در بلوار خواجه‌ربیع مشهد به طرز دلخراشی جان باخت.
از قرار معلوم، یک جرثقیل که در محل مشغول به کار بوده، به سمت عقب حرکت کرده و بدون این که متوجه کارگر بشود، او را زیر گرفته است.
دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حال پیگیری موضوع است و راننده جرثقیل بازداشت شده است.
در روز حادثه سرِ این کارگر ۴۰ ساله بین بازوی جرثقیل و محوطه گیر افتاده و پرس می‌شود.
در بررسی های اولیه اعلام شده بود که کارگر از ناحیه سر دچار حادثه‌ای دلخراش شده و سرش به دلایل نامعلومی پرس شده است.

گودبرداری غیراصولی در شوشتر ۲کشته برجای گذاشت

به گزارش ایرنا مورخ گودبرداری غیراصولی در شوشتر به ریزش دیوار منزل مشرف به محل گودبرداری وکشته شدن زوج سالخورده ساکن این منزل منجر شد.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان شوشتر روز پنجشنبه گفت: “این حادثه حوالی ساعت ۲:۱۷دقیقه بامداد در منطقه بلوار شرافت این شهر اتفاق افتاد که بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند”.
احمدعلی آهنگر افزود: “جسد این زن و مرد ظرف کمتر از ۲۰دقیقه توسط نیروهای امدادی از زیر آوار خارج و به دلیل فقدان علایم حیاتی به سردخانه منتقل شد”.
وی درباره علت این حادثه اظهار کرد: “براساس شواهد ظاهری گودبرداری غیر اصولی علت وقوع این حادثه بوده اما بررسی بیشتر توسط کارشناسان مربوطه در حال انجام است”.
شوشتر از شهرهای شمالی خوزستان است که در شمال شرق اهواز دارد.

یک کشته و ۲ مجروح در حادثه رانش قطعات پروژه ریلی در لرستان

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۶/۲۳، روز پنچشنبه (۲۳ شهریور ماه) ۳ کارگر پروژه راه آهن درمنطقه تنگ هفت سپید دشت لرستان حین انجام کار دچار سانحه شدند که یکی از آنها جان خود را از دست داد.
این حادثه راس ساعت ۳۵: ۹ صبح زمانی اتفاق افتاد که این سه کارگر حین انجام کار بر اثر رانش قطعات ریلی که در فاصله چند متری آنان تلمبار شده بود، دچار حادثه شدند.
طبق اخبار رسیده به ایلنا این حادثه در خط ریلی ایستگاه‌ تنگ هفت در حوزه راه‌آهن زاگرس در استان لرستان و برای ۳ کارگر شرکت پیمانکاری «تراورس» اتفاق افتاده است.
«رضا آریایی» مدیرکل ستاد بحران استان لرستان با تایید خبر وقوع حادثه راه آهن لرستان گفت: “متاسفانه یکی از کارگران در این حادثه که از اهالی درود بود بر اثر رانش قطعات ریلی جان خود را از دست داده و ۲ نفر دیگر  که مجروحان این حادثه هستند، به دلیل دوردست بودن راه‌زمینی، از سوی امدادگران هوایی به نزدیک‌ترین بیمارستان انتقال داده شده‌اند”.

برق گرفتگی جان کارگر ۴۳ ساله را در تاکستان گرفت

به گزارش ایسنا مورخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۶، رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی تاکستان گفت که برق گرفتگی موجب فوت مرد ۴۳ ساله شد.
کامران سلیمانی رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی تاکستان اظهار کرد: “روز گذشته مرد ۴۳ ساله‌ای که دچار برق گرفتگی شده بود به بیمارستان تاکستان منتقل شد”.
وی افزود: “مرد قبل از ورود به بیمارستان فوت کرده بود؛ البته مشخص نشده که  فرد پس از برق گرفتگی به علت طول مسیر دچار مرگ شده و یا اینکه شدت برق گرفتگی بسیار بالا بوده است. علت اصلی فوت مرد باید توسط پزشکی قانونی، بررسی و اعلام شود”.
روزگذشته کارگر شرکت فولاد قزوین براثر برق گرفتگی دچار حادثه و فوت شد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen