Sonntag, 19. November 2017

حمله شدیداللحن یک مقام بلندپایه دفتر خامنه‌ای به منتقدان مسکن مهر

همزمان با انتقاد شدیداللحن یک مقام بلندپایه دفتر رهبر جمهوری اسلامی از سخنان معاون اول رئیس جمهور دربارهٔ آسیب‌پذیری خانه‌های مسکن مهر در زلزله کرمانشاه، معاون استاندار از کشته شدن ۱۰۰ نفر از ساکنان خانه‌های مسکن مهر سرپل ذهاب خبر داد.
براساس فیلم و فایل صوتی منتشر شده در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، وحید حقانیان، معاون پیگیری‌های ویژه دفتر رهبر جمهوری اسلامی، از به گفته او برخورد «سیاسی» و «شلوغ‌کاری» مقامات دولت حسن روحانی دربارهٔ آسیب‌پذیری پروژه‌های مسکن مهر در زمین‌لرزه کرمانشاه انتقاد کرد.
وی در سفر به مناطق زلزله‌زده این‌گونه اظهارنظر کرد که سازه‌های مسکن مهر «اشکالی ندارد» و افزود که «خدا لعنت کند معاون اول رئیس‌جمهور، آقای جهانگیری را که اولین تخم لق سیاسی را گذاشت و در جلسه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد» که خانه‌های مسکن مهر در زلزله تخریب شده‌است.
آقای حقانیان همچنین گفت که این اظهارات باعث «متزلزل شدن (نگرانی)» ۱۰ یا ۱۲ میلیون نفری خواهد شد که در ساختمان‌های مسکن مهر زندگی می‌کنند.
پس از انتشار تصاویری از تخریب ساختمان‌های مسکن مهر در زمین‌لرزه کرمانشاه، اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، نیز روز دوشنبه، ۲۲ آبان، اعلام کرده بود که «بیشتر خانه‌های تخریب شده در زلزله متعلق به ساختمان‌های مسکن مهر است».
در همین حال مجتبی نیک‌کردار، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، روز شنبه اعلام کرد که دو ساختمان مسکن مهر در سرپل ذهاب «به‌طور کامل» فروریخت و ۱۰۰ نفر از ساکنان آن کشته شدند.
حسن قربانخانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ایران، نیز کمی پس از وقوع زمین‌لرزه اعلام کرد که این سازمان «هیچ نظارتی» بر ساخت پروژه مسکن مهر نداشته‌است.
حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، نیز اعلام کرده است که سالم ماندن منازل مسکونی خودساخته از سوی مردم در سرپل ذهاب و فروریختن ساختمان‌های ساخت دولت در این منطقه نشان‌دهنده این است که در ساخت‌وساز آنها «فساد» وجود داشته است.
مسکن مهر یکی از طرح‌های دولت محمود احمدی‌نژاد بود. رئیس‌جمهوری پیشین ایران در سال ۹۰ گفته بود که با اجرای پروژه مسکن مهر تا پایان دوره ریاست جمهوری‌اش، مشکل مسکن در ایران ریشه‌کن خواهد شد.
در این میان، مقامات دولت حسن روحانی از جمله وزیر راه و رئیس سازمان محیط زیست و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس بارها از این طرح انتقاد کرده‌اند.
به گفته آنها، «بسیاری از مجموعه‌های مسکونی مسکن مهر سیستم تصفیه آب و فاضلاب ندارند» و در محل‌هایی ساخته شده‌اند که «فاقد امکانات زیربنایی است».
با این حال، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در شهریور سال ۹۳ در دیدار هیئت دولت با او گفته بود که «چند میلیون نفر چشم‌انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار به‌طور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد».
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، نیز در فروردین ۹۵ گفته بود که دولت با وجود همه مشکلات، «مسکن مهر» را تکمیل می‌کند و تحویل می‌دهد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen