Mittwoch, 8. November 2017

محکومیت متهم به محاربه به اعدام؛ تعیین وثیقه های سنگین برای ۳ تن دیگر


خبرگزاری هرانا – یک زندانی ۲۵ ساله اهل سراوان به اتهام محاربه از طریق همکاری با گروههای مخالف نظام توسط دادگاه انقلاب شهر زاهدان به اعدام محکوم شد. سه زندانی دیگر این زندان که متهم به محاربه از طریق اقدام مسلحانه بودند با تعیین وثیقه های سنگین و بی سابقه ای روبرو شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته به عبدالواسط دهانی، ۲۵ ساله در زندان زاهدان ابلاغ شد به حکم شعبه یک دادگاه انقلاب شهر زاهدان به ریاست قاضی موسوی به اعدام محکوم شده است.

این زندانی که در دهستان توران دستگیر شده و از اهالی شهر سراوان سیستان و بلوچستان است از حدود ۱۸ ماه قبل در زندان به سر می برد.
آقای دهانی به اقدام علیه امنیت ملی از طریق محاربه متهم شده است، همکاری با گروههای مخالف نظام از مصادیق تشخیص داده شده برای این اتهام توسط قضات شعبه یک بوده است.
آقای دهانی که فاقد وکیل مدافع بوده حداکثر ۲۰ روز مهلت دارد تا به حکم صادره اعتراض کند.
این زندانی سیاسی هم اکنون در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان نگهداری می شود.

همزمان با صدور حکم اعدام برای عبدالواسط دهانی برای سه زندانی متهم به اقدام علیه امنیت کشور از طریق محاربه و درگیری مسلحانه قرار وثیقه هایی سنگین صادر شد.

اسماعیل شه بخش ۲۴ ساله ( از بند سه)، دور محمد شه بخش ۲۰ ساله (از بند پنج) و حیات الله نیک زهی ۲۶ ساله (تبعه پاکستان و حاضر در بند سه زندان) سه زندانی مورد اشاره هستند که در یک پرونده متهم شده اند.
این زندانیان متهم هستند در یک درگیری مسلحانه با نیروی انتظامی مشارکت جسته اند که در این رهگذر یک سرهنگ نیروی انتظامی به قتل رسیده است. این زندانیان منکر عاملیت در قتل مامور مورد اشاره هستند با اینحال علاوه بر پرونده ای که با اتهامات امنیتی همراه است در پرونده دیگری این افراد به آمریت در قتل نیز متهم شده اند.
این زندانیان از ۲۵ ماه پیش در بازداشت به سر می برند. در زمان بازداشت نیز دو تن از آنان به نامهای اسماعیل شه بخش و حیات الله نیک زهی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و بصورت زخمی دستگیر می شوند.

روز گذشته برای هر یک از متهمان این پرونده توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهر زاهدان قرار وثیقه ای معادل ده میلیارد تومان صادر شده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen