Mittwoch, 8. November 2017

وام میلیاردی بدون بهره یک مقام ارشد نظارتی

گروه اقتصادی: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از وام یک میلیارد تومانی بدون بهره یک مقام ارشد نظارتی خبر داد و گفت: بذل و بخشش اینگونه از بیت المال درست نیست و مجلس باید ورود کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز از وام یک میلیاردی یک مقام ارشد نظارتی خبر داد و گفت: این مقام نظارتی که وظیفه دارد در زمینه حقوقهای نجومی و وامهای کلان نظارت دقیق داشته باشد خود وام یک میلیارد تومانی بدون بهره دریافت کرده است.
وی با بیان اینکه وجاهت قانونی این مبلغ وام بدون بهره برای ما مشخص نیست، افزود: گزارشاتی در خصوص وام یک میلیارد تومانی این مدیر نظارتی بدست ما رسیده و ما در حال بررسی صحت و یا سقم این خبر هستیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به این ضرب المثل که «چاقو دست خود را نمی برد»، تصریح کرد: مدیری که یک مقام نظارتی است و باید بر هرگونه تخلف از جمله در زمینه دریافت ها، پرداخت ها، حقوق های نجومی و ... نظارت داشته باشد، وقتی خود وام یک میلیارد تومانی بدون بهره دریافت کرده، چگونه می خواهد وظایف خود را درست انجام دهد.
حاجی دلیگانی با بیان اینکه این بذل و بخشش از بیت المال درست نیست، افزود: سوال ما این است که مدیری که خودش باید نقش نظارتی داشته باشد، وقتی گفته می شود یک میلیارد تومان وام بدون بهره و سود گرفته چطور دیگران می توانند نقش نظارتی وی را بپذیرند.
وی با اشاره به تعطیلی مجلس در هفته جاری افزود: اینجانب پیگیر این مساله هستم و از مسئولین امر در این زمینه توضیح خواهم خواست.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen