Mittwoch, 15. November 2017

دزدی از زلزله‎زدگان کرمانشاه/ حکومت با وجدان شهروندانش چه کرده؟

درحالی که “هلال احمر” دست گدایی به سوی مردم برای تامین لوازم ضروری زلزله‎زدگان کرمانشاه دراز کرده، صدها تن کمک به سوریه و میانمار ارسال شده است.

به گزارش «محبت نیوز» در حالیکه مردم زلزله‏‌زده در استان کرمانشاه سخت نیازمند مواد غذایی و بهداشتی و وسایل گرمایشی از جمله چادر و پتو هستند، گزارش‌ها حاکی از آن است که در این مناطق سارقین از آشفتگی اوضاع استفاده کردند و نه تنها مال و اموال مردم از میان آوارها را سرقت می‎کنند، بلکه در تاریکی شب در جاده راه را بر کامیون حامل چادر و پتو بسته‌اند و بار آن را که حدود ۲۰۰۰ تخته پتو و چادر بوده به سرقت برده‎اند.
رسانه‎های رسمی نوشتند راهزنان در گردنه پاتاق در مسیر کرمانشاه به سرپل ذهاب با بستن راه محموله‌های امدادی چادرها و پتوها را به سرقت برده‌اند.
همچنین نیروهای ارتش که برای امداد به منطقه اعزام شدند تعدادی سارق را دستگیر کردند که از در نبود امنیت کافی به سراغ اموال مردم رفته بودند.اما ساعاتی بعد سردار منوچهر امان‎اللهی فرمانده انتظامی کرمانشاه مدعی شد که در مناطق زلزله‌زده امنیت حکم‌فرما است و هیچگونه سرقتی در این فضا هم صورت نگرفته است، اظهارات این مقام انتظامی در حالی مطرح می شود که پس از این سرقت ده‎ها پلیس ضد شورش در جاده‎ها مستقر شدند تا جلو سرقت های بعدی را بگیرند.
این وضعیت، سوالی را در ذهن پررنگ می‎کند که جمهوری اسلامی با اعتقادات شهروندان خود چه کرده که حتی عصا از دست کور را سرقت می‎کنند؟ چطور سارقین بی‎وجدانی پدید آمده‎اند که در بین اجساد در پی مال و روزی دزدی می‎گردند؟
مواد آشامیدنی و خوراکی و لوازم بهداشتی در منطقه با کمبود روبه روست و آمبولانس و کمک‎های امدادی کم است. این در شرایطی است که کمتر از یک هفته پیش نظام تمام امکانات خود را بسیج کرده بود که میلیون‎ها عزادار اربعین خدمات رسانی کند. از طرفی دیگر هلال احمر اعلام کرده با کمبود اقلام اولیه و ضروری روبه روست حال انکه صدها تن کمک‎های بشردوستانه از ایران برای مسلمانان روهینگیایی در میانمار و مسلمانان سوریه ارسال شده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen