Sonntag, 19. November 2017

اخبار کارگری؛ تجمع صیادان شهرعلی اکبر/ مرگ دلخراش کارگر کارخانه قند



خبرگزاری هرانا – شماری از صیادان شهر علی اکبر سیستان و بلوچستان با اعتراض به رهاسازی نشدن گسترده بچه ماهی در چاه نیمه چهارم و بیکاری صیادان خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند. در خبری دیگر سقوط کارگر در کانال میراب دستگاه چغندر خردکن مرگ وحشتناک او را رقم زد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما مورخ ۲۷ آبان ۱۳۹۶، شماری از صیادان شهر علی اکبر با اعتراض به رهاسازی نشدن گسترده بچه ماهی در چاه نیمه چهارم و بیکاری صیادان خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.
یکی از صیادان گفت: “مقرر شده بود تا مسئولان شیلات در چاه نیمه چهارم بچه ماهی رهاسازی کنند تا صیادان بتوانند از این طریق مشغول به کار شوند اما این کار به صورت بسیار محدود انجام شده است و پاسخگوی نیاز صیادان نیست”.
وی افزود: “تا پیش از خشکسالی ، صیادی یکی از مشاغل اصلی این منطقه بود که با خشک شدن تالاب هامون زندگی صیادان مختل شده و شمار زیادی از آنها مجبور به مهاجرت شدند”.

مرگ دلخراش کارگر کارخانه قند فریمان بر اثر سقوط به داخل دستگاه چغندر خرد کن

به گزارش رکنا مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۲۷، سقوط کارگر در کانال میراب دستگاه چغندر خردکن مرگ وحشتناک او را رقم زد.
سرهنگ علی اکبر قربانی ،رییس پلیس شهرستان فریمان با اعلام این خبر گفت: “در پی گزارشسقوط مرگبار کارگر کارخانه قند در داخل کانال میراب دستگاه چغندر خردکن کارخانه قند این شهرستان پلیس و نیروهای امدادی بلافاصله در محل حاضر شدند”.
وی افزود: “امدادگران جسد قطعه قطعه شده کارگر کارخانه را از دستگاه خارج کردند. بررسی های اولیه حاکی از آن بود که کارگر بخت برگشته در زمان وقوع حادثه هولناک به تنهایی در محل کانال میراب دستگاه چغندر خردکن مشغول کار بوده است”.
سرهنگ قربانی اظهار داشت: “تحقیقات درباره علت و چگونگی وقوع حادثه با دستورات مقام قضایی ادامه دارد”.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen