Freitag, 17. November 2017

وب‌سایت «دولت بهار» از دسترس خارج شد؛ احمدی‌نژاد: ما با برادران لاریجانی مخالفیم

همزمان با سخنان تند محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران، علیه قوه قضائیه، کانال‌های تلگرامیِ نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، از فیلتر شدن وب‌سایت رسمی احمدی‌نژاد و همچنین وب‌سایت موسوم به «دولت بهار» خبر داده‌اند.
محمود احمدی‌نژاد ضمن ذکر این‌که «ما با برادران لاریجانی مخالفیم»، خطاب به مقامات قوه قضائیه گفته است: «یا ایرانی نیستید یا ایران را نمی‌شناسید» و تهدید کرده است که اگر بخواهند حمید بقایی، معاون سابق او را، محکوم کنند «باید از جنازه من رد شوند».
برادران پنجگانه لاریجانی، فرزندان آیت‌الله میرزا هاشم لاریجانی هستند که سال‌ها است همگی به نوعی در ساختار قدرت جمهوری اسلامی حضور دارند.
محمود احمدی‌نژاد ضمن متهم کردن مقام‌های قوه قضائیه به «توطئه» علیه او نزدیکانش و تلاش برای محکوم کردن حمید بقایی با انگیزه سیاسی، خطاب به آنان گفت که «مردم شما را زمین خواهند زد».
حمید بقایی، معاون محمود احمدی‌نژاد در دوره ریاست جمهوری، روز چهارشنبه، ۲۴ آبان، ضمن امتناع از شرکت در دادگاه خود اعلام کرد که به همراه علی‌اکبر جوانفکر، مشاور آقای احمدی‌نژاد و حبیب‌الله خراسانی، ذیحساب نهاد ریاست جمهوری، در اعتراض به رفتار قوه قضائیه در حرم عبدالعظیم حسنی «بست» می‌نشینند.
در همین حال آقای احمدی‌نژاد روز چهارشنبه با حضور در میان آنان در حرم عبدالعظیم حسنی در شهرری، قوه قضائیه را متهم کرد که با بازداشت آقایی بقایی قصد «توطئه» علیه او و نزدیکانش را داشته‌اند اما آقای بقایی با مقاومت در برابر فشارها این «توطئه» را خنثی کرده‌است.
پیش از این حمید بقایی اعلام کرده بود که بازجویان از او خواسته‌اند علیه آقای احمدی‌نژاد و دیگر نزدیکان او اعتراف کند.
براساس فیلم منتشر شده از سخنان آقای احمدی‌نژاد، او همچنین قوه قضائیه را متهم کرده‌است که «بدون مدرک» و با انگیزه‌های سیاسی قصد محکوم کردن آقای بقایی را دارد.
وی اضافه کرده‌است: «ما با برادران لاریجانی مخالفیم، مخالف بودن مگر جرم است. قبول نداریم مملکت دست اینها بیفتد که به مردم فشار بیاورند و در مقابل بیگانه کوتاه می‌آیند».
آقای احمدی‌نژاد پیش از این نیز بازداشت نزدیکانش از جمله حمید بقایی و همچنین پرونده خود را با انتخابات آینده ریاست جمهوری و به گفته او «نامزدی علی لاریجانی» در این انتخابات مرتبط دانسته بود.
محمود احمدی‌نژاد اوایل آبان ماه سال جاری پس از احضار حمید بقایی و علی‌اکبر جوانفکر به دادگاه، نحوه رسیدگی به پرونده آقای بقایی را نشانه «عمق وضعیت نابسامان در قوه قضائیه» خواند و مقامات این قوه را متهم کرد که «از قدرت قضایی به عنوان ابزاری در خدمت اهداف شخصی خود» استفاده می‌کنند.
رئیس‌جمهور سابق ایران روز چهارشنبه نیز با اشاره به تشکیل پرونده جدید برای حمید بقایی گفت که «آقای بقایی پس از دادگاه گفته من دزد نیستم می‌گویند به رئیس قوه قضائیه توهین شده. من هم می‌گویم که من دزد نیستم».
وی اضافه کرد: «آیا انقلاب کردیم که مملکت دست چند نفر بیفتد و هر کاری خواستند بکنند و کسی اعتراض نکند».
حمید بقایی روز ۳۰ مهر دادگاه خود را «سیاسی» خوانده و به کنایه گفته بود که «نه ۶۳ حساب شخصی دارم، نه دخترم جاسوس انگلیس است و نه برادرم فاسد».
اشاره‌ای به موضوع «حساب‌های شخصی» رئیس قوه قضائیه و گزارش تائیدنشده وب‌سایت آمدنیوز دربارهٔ «جاسوسی زهرا لاریجانی» دختر رئیس قوه قضائیه بود.
موضوع جاسوسی رئیس قوه قضائیه از سوی صادق لاریجانی، مقام‌های قوه قضائیه و وزیر اطلاعات تکذیب شد، و یک روز پس از سخنان آقای بقایی، هم رئیس قوه قضائیه با انتقاد از «سیاسی» خوانده شدن برخی پرونده‌ها، تهدید کرد که با «افترا و تخریب علیه این قوه برخورد خواهد شد تا این بساط جمع شود».
پس از آن حمید بقایی و علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد، به دادسرا احضار شدند.
حمید بقایی پیش از این اعلام کرده بود که بازجویان از خواسته‌اند اعتراف کند که محمود احمدی‌نژاد جاسوس است.
به گفته آقای بقایی، در اواخر مرداد ماه ۹۴ حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، در زندان با او ملاقات کرده و گفته‌است که «اگر مطالبی علیه آقایان احمدی‌نژاد و مشایی بگویی آزاد می‌شوی».
در همین حال آقای احمدی‌نژاد با اشاره به این سخنان آقای بقایی خطاب به مقامات قوه قضائیه گفت که «جاسوس باباته. ملت خیلی گنده‌تر از شما را زمین خواهد زد. ما کوتاه نمی‌آییم اگر بخواهند این کار را بکنند (محکومیت بقایی) باید از جنازه من رد شوند».
وی همچنین با اشاره به «فشارها» به حمید بقایی افزود: «چه خبر است؟ یا ایرانی نیستید یا ایران را نمی‌شناسید، این ملت افراد صد برابر گنده‌تر از شماها را به زیر کشیده‌است».
آقای احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به گفته سابق غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، مبنی بر اینکه آقای بقایی دوره بازداشت خود را در یک سوئیت سپری کرده گفت که «انشاءالله شما به زودی به سوئیت بروید، هتل اوین قسمت شما شود».
حمید بقایی سال ۹۴ به اتهام «اختلاس» بازداشت شد و پس از آن افراد نزدیک به آقای احمدی‌نژاد خبر دادند که او با دستور رهبر جمهوری اسلامی آزاد شده‌است.
او در تیر ماه امسال نیز بازداشت و با وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد شد.
آقای بقایی به همراه محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ نامزد شده بودند، اما شورای نگهبان صلاحیت هر دوی آنها را رد کرد.
«درخواست پرداخت پاداش جمعاً سیصد میلیون تومان به ۱۶ نفر از اعضای دولت»، «کمک به دانشگاه بین‌المللی ایرانیان»، «کمک به سازمان خانه ایرانیان»، «کمک به روزنامه دولتی ایران» و «اتهام تبانی در عقد قرارداد و معاملات پنج شرکت» از جمله اتهامات آقای بقایی است.
با این حال آقای بقایی این اتهامات را رد کرده و گفته که این اتهامات و مستندات پرونده او «غیرقانونی است».
اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق ایران، نیز از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «توهین» به رهبری، «تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، توهین به مسئولان نظام و نشر اکاذیب» احضار شده‌است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen