Montag, 13. November 2017

شناسایی ۱۲ هزار کودک دچار سوء تغذیه درسیستان و بلوچستان

خبرگزاری هرانا – معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی سیستان و بلوچستان گفت که ۱۲ هزار کودک دچار سوء تغذیه در مناطق شهری و روستایی این استان شناسایی شده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، اسماعیل بذرافشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: “کودکان دارای سوء تغذیه استان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی به کمیته امداد این استان معرفی و پس از یک دوره ۶ ماهه درمان دوباره مورد پایش و کنترل مرکز بهداشت قرار می گیرند تا در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج و افراد دیگر جایگزین شوند”.
وی گفت: “طرح همسفره برای حضور فعال و گسترده حامیان در زمینه بهبود وضعیت کودکان دچار سوءتغذیه ناشی از نبود مواد غذایی در محل سکونت و ناآگاهی‌های تغذیه ای در حال اجراست”.
وی ادامه داد: “با انعقاد قرارداد همکاری این نهاد و فروشگاه‌های زنجیره ای سراسرسیستان و بلوچستان تمامی خانوارهای دارای کودکان مبتلا به سوء تغذیه می توانند به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه و سبدغذایی خود را دریافت کنند”.
وی ادامه داد: “امسال زنان و کودکان دچار سوءتغذیه مناطق محروم استان علاوه بر سبد متعارف به ارزش ۷۲ هزار تومان از کمک ویژه به ارزش ۴۷ هزار تومان نیز برخوردار شدند”.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سبدهای غذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی، تن ماهی، لبنیات، حبوبات و گوشت قرمز است گفت: “پنج میلیارد و ۸۹۸ میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از سوء تغذیه کودکان این استان در۶ ماهه نخست سالجاری اختصاص یافته است”.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در ۱۹ شهرستان، پهناورترین استان کشور محسوب می شود.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen