Mittwoch, 15. November 2017

گزارشی از آخرین وضعیت علیرضا گلی‌پور، زندانی بیمار در اعتصاب غذا

خبرگزاری هرانا – وکیل مدافع علیرضا گلی پور، زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین که در اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برد از وخامت حال موکلش و انتقال او به بیمارستان خبر می دهد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آزیتا قره‌بیگلو وکیل مدافع علیرضا گلی‌پور به گزارشگر هرانا گفت: “شب گذشته ۲۲ آبان ماه، موکلم در پی وخامت حالش به بیمارستان تجریش منتقل شد و ساعت چهار صبح امروز مجدد به زندان بازگردانده شد، افت شدید فشار دارد، قند خونش خیلی پایین بود و حالش اصلا خوب نیست همزمان با اینکه خونریزی داخلی داشت”.
خانم قره‌بیگلو  در ادامه سخنان خود افزود: “موکلم ١٨/۵ کیلو وزن کم کرده است و از روز ۲۰ مهر ماه اعتصاب غذایش را شروع کرده است”.
تصویری از حضور امروز آقای گلی پور در مرکز درمانی
گفتنی است که پیشتر خانم قره‌بیگلو به خبرگزاری هرانا گفته بود که پرونده موکلم به اجرای احکام ارسال شد و بعد از تجمیع، کل محکومیتش ١٢ سال شد.
اتهامات آقای گلی پور خروج غیرقانونی از کشور و افشای اطلاعات محرمانه هسته ای است که حکم ۳۹ سال حبس بعنوان اشد برای او صادر شده بود.
خانم قره بیگلو توضیح داد “آقای گلی پور نسبت به حکم صادره تجدیدنظر خواهی نکرد که بر اساس اعمال ماده ۱۳۴ مدت ۱۵ سال از حبس قابلیت اجرایی یافت. نظر به اینکه تسلیم به رای صورت گرفته بود ۳ سال هم از حکم نهایی کسر شد و اکنون ۱۲ سال حکمی شده است که وی باید تحمل کند.”
لازم به یادآوری است علیرضا گلی‌پور، عضو بنیاد ملی نخبگان کشور و دانشجوی دکتری رشته مهندسی برق در آلمان، از سال ۹۱ به خاطر جرائم امنیتی در زندان اوین به سر می برد.
علیرضا گلی پور که در زندان اوین در اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برد به عدم اعمال نظر پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر معترض است، وی با نگارش نامه ای سرگشاده جزییات و دلایل خود برای این اقدام را توضیح داده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen