Freitag, 24. November 2017

ولیعهد عربستان رهبر جمهوری اسلامی را «هیتلر جدید» خواند



ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی بی سابقه آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را «هیتلر جدید خاورمیانه» خواند.
به گزارش رویترز، محمد بن سلمان با اعلام این مطلب در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: «ما از اروپا آموخته‌ایم که تحمل و مماشات جواب نمی‌دهد. ما نمی‌خواهیم که هیتلر جدید در ایران آنچه را در اروپا اتفاق افتاد، مجددا در خاورمیانه تکرار کند.»
این اظهارات ولیعهد عربستان سعودی در حالی است که تنش‌ها بین عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های گذشته به شدت افزایش یافته و تحولات هفته‌های اخیر نیز این تنش‌ها را به سطح بی سابقه و خطرناکی رسانده است.
به گفته بن سلمان مقابله با توسعه طلبی ایران تحت رهبری آیت الله خامنه‌ای از نیازهای دنیای امروز است.
به گزارش رویترز، در آخرین تحولات مربوط به تنش میان ایران و عربستان، استعفای دو هفته گذشته سعد حریری نخست وزیر لبنان در ریاض و انتقاد شدید او از نقش ایران در لبنان و دیگر کشورهای عرب منطقه، بحران موجود را وارد مرحله تازه‌ای کرده است.
از سوی دیگر شلیک یک فروند موشک بالیستیک از سوی حوثی‌ها در یمن به سمت فرودگاه بین المللی ریاض و حمایت‌های ایران از این گروه سبب شده است عربستان این اقدام را «یک عمل جنگی» از سوی ایران بخواند.
محمد بن سلمان همچنین در مورد جنگ عربستان و متحدانش در یمن گفته است این جنگ در حال حاضر به نفع عربستان پیش می‌رود و کنترل ۸۵ درصد از یمن در اختیار این کشور و متحدانش است.
در عین حال محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران در ایران روز پنجشنبه دوم آذر ماه، در اظهار نظری کم سابقه برای اولین بار خبر از حمایت «مستشاری» ایران از حوثی‌ها در یمن داد.
ولیعهد عربستان اما پیشتر گفته بود این کشور جنگ را به داخل مرزهای ایران خواهد کشاند.
رهبر جمهوری اسلامی تاکنون بارها رهبران عربستان سعودی را «شجره خبیثه ای» نامیده که در حال گسترش تروریسم در منطقه اند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen