Donnerstag, 27. Juli 2017

علی لاریجانی: از نظر نرخ بیکاری در منطقه از بین ۱۰ کشور منطقه رتبه ۹ را داریم!

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اعتراف ازوضعیت بد عمومی اقتصاد در ایران اذعان کرد اگر این وضعیت ادامه داشته باشد٬ حکومت جمهوری اسلامی به اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله دست نخواهد یافت.

به گزارش «محبت نیوز» علی لاریجانی امروز سه‌شنبه، سوم مردادماه، طی سخنانی در همایش تحت عنوان هیئت امنای دانشگاه‌های سراسر کشور٬ ضمن اعلام آمار شاخص‌های اقتصادی نابسامان ایران، از وضعیت فعلی اقتصاد کشور انتقاد کرد و گفت: «آمار نشان می‌دهد با این روند به اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله نمی‌رسیم و وضعیت اقتصادی کشور نیازمند تحول است.»
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ، از رتبۀ دهم ایران در رشد ناخالص داخلی کشورهای منطقه از بین ۲۴ کشور و رتبه ۸۴ در سطح جهانی خبر داد و همزمان گفت که «در آزادی اقتصادی در منطقه از بین ۲۲ کشور دارای رتبه ۲۲ هستیم و در جهان رتبه ۱۷۴ را داریم».
لاریجانی در خصوص وضعیت اشتغال، بیکاری و وضعیت شغلی کشور نیز، خاطرنشان کرد که طبق آمارها، ایران از نظر نرخ بیکاری در منطقه از بین ۱۰ کشور منطقه رتبه ۹ را دارد و در جهان رتبه ۹۰ را دارد.
این نخستین بار نیست که به ناکارآمدی اقتصادی ایران اذعان میشود و تقریبن میان تمامی مقامات حکومتی توافق بر سرآن وجود دارد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen