Mittwoch, 26. Juli 2017

آزادی موقت نوکیش مسیحی زندانی “امین افشارنادری” به قید وثیقه

عدم رسیدگی به پرونده‎ی نوکیشان مسیحی، بلاتکلیف گذاشتن آنها و در نهایت صدور احکام طولانی از روش‌های امنیتی و قضایی برای فشار مضاعف به نوکیشان مسیحی است.

به گزارش «محبت نیوز» امین افشارنادری، زندانی نوکیش مسیحی در اوین پس از ۱۹ روز اعتصاب غذا به قید وثیقه به مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد شد.
این زندانی عقیدتی از روز پانزدهم تیرماه ۱۳۹۶ در اعتراض به رای دادگاه دست به اعتصاب غذا زد. وی با حکم قاضی احمدزاده رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس محکوم شد.
۱۰ سال از حکم او به اتهام ترویج مسیحیت و برهم زدن امنیت ملی با تشکیل کلیساهای خانگی و پنج سال آن به اتهام «توهین به مقدسات» بود.
امین  تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر با قید وثیقه بطور موقت آزاد خواهد بود.
امین افشار نادری به همراه هادی عسگری از شهریور ماه ۱۳۹۵ (۲۶ آگوست ۲۰۱۶) در زندان اوین بازداشت بود.
این دو نوکیش مسیحی به همراه رامئیل بت تمرز، محمد ترکمان دهنوی و امیرسامان دشتی صبح روز جمعه پنجم شهریور ماه ۱۳۹۵ (۲۶ اگوست ۲۰۱۶) در یک مهمانی خانوادگی که در باغی در شهرستان فیروزکوه (شمال استان تهران) برپا بوده شناسایی و دستگیر و به اوین منتقل شدند.
چند هفته بعد به جز افشارنادری و عسگری بقیه با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی بطور موقت آزاد شدند اما این دو باوجود صدور ۲۰۰ میلیون وثیقه، بلاتکلیف ماندند و در نهایت به علت عدم رسیدگی به پرونده‎‎شان دست به اعتصاب غذا زدند.
امین افشار نادری، دی ماه سال ۱۳۹۳ نیز در مراسم پرستشی کریسمس ( سالروز تولد عیسی مسیح) بازداشت شد و روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰ فوریه ۲۰۱۵) پس از گذراندن ۳۶ روز بازداشت با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به طور موقت تا زمان تشکیل دادگاه از زندان آزاد شد.
وضعیت جسمی افشار نادری در اعتصاب غذا به شدت وخیم شده و مدت‌ها زمان خواهد برد تا او بتواند توانایی عادی جسمی خود را بازیابی کند.
عدم رسیدگی به پرونده‎ی نوکیشان مسیحی، بلاتکلیف گذاشتن آنها و در نهایت صدور احکام طولانی از روش‌های امنیتی و قضایی برای فشار مضاعف به آنهاست.
در حال حاضر نوکیش مسیحی ابراهیم فیروزی نیز در زندان رجایی شهر کرج در اعتصاب غذاست و وضعیت جسمی او نیز وخیم اعلام شده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen