Sonntag, 23. Juli 2017

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس: حجاب پرستاران باید سختگیرانه‌تر باشد

خالقی گفته است البته حجاب تنها مختص به زنان نیست پوشش پرسنل های مرد بیمارستانها نیز نباید خلاف عرف جامعه باشد.

به گزارش «محبت نیوز» پس از آنکه در ماه گذشته پایگاه خبری مشرق نزدیک به سرویس‌های امنیتی در گزارشی از محیط بیمارستان‌های خصوص ایران و ادعای پرداخت پولی به نام «حق آرایش» به پرستاران از نیروی انتظامی خواست تا با این مسئله برخورد شود، حالا “بشیر خالقی” با بیان این که ضوابط و مقررات بیمارستان‌ها در بحث حجاب پرستاران باید سختگیرانه‌تر باشد، به فانوس گفت: بیمارستان‌های سراسر کشور باید بحث نظارتی بر عفاف و حجاب پرسنل خود را جدی بگیرند.
این سخنان در حالی مطرح می شود که  “روزنامه خراسان” در خردادماه سال جاری نوشته بود: برخی استانداری‌های ایران به مدیران محلی ابلاغ کرده اند که از تیرماه سال جاری بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب از سوی گروههای بارسی «ستاد صیانت استان» اغاز می شود.
خالقی با اشاره به طراحی لباس پرستاران که چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، افزود: اصلی‌ترین موضوع در بحث طراحی لباس پرستاران، توجه به راحتی و در عین حال پوششی آن‌هاست. یعنی لباس پرستاران نباید طوری طراحی شود که دست و پاگیر باشد. بنابراین باید دید لباس طراحی شده که چندی پیش در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شد چقدر با استانداردها مطابقت دارد.
خالقی در حالی ادعای استاندارد بود لباس طراحی شده برای پرستاران را مطرح می کند که در واپسین روزهای خرداد ماه سال ۱۳۹۶ در دانشگاه علوم پزشکی شهر زاهدان از لباس جدیدی مخصوص پرستاران رونمایی شد که نه تنها شباهتی به لباس پرستاری معمول رایج در ایران نداشت بلکه چیزی شبیه چادر عربی بود با این تفاوت که در دوختِ این لباس عجیب، از دو رنگ سفید و مشکی استفاده شده بود.
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خاتمه تنها به انتقاد از لباس پرستاران زن قناعت نکرده و گفت: البته حجاب تنها مختص به زنان نیست و مردان نیز باید مراقب حجاب چشمان خود باشند. بنابراین اگر در بیمارستان ها و درمانگاه ها به حجاب و عفاف زنان تذکر داده می شود، پوشش پرسنل های مرد نیز نباید خلاف عرف جامعه باشد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen