Freitag, 28. Juli 2017

«یوناتن بت‌کلیا» نمادی از گرفتاری‌های‌ اقلیت‎های مسیحی در ایران

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی حتمن به این موضوع اشراف دارد که وقتی به عنوان نماینده‎ی جمهوری اسلامی در یک نشست رسمی حضور دارد باید در چهارچوب موازین و قوانین جمهوری اسلامی حاضر شود.

به گزارش «محبت ‌نیوز» انتشار تصاویری از «یوناتن بت کلیا» نماینده مسیحیان مجلس شورای اسلامی در سفر به لیسبون پرتغال و دست دادن و خوش و بش او با یکی از خانم‌های حاضر در جلسه، بازتاب زیادی در رسانه‌های داخل ایران داشته است.
انتقاد به این نماینده این نبود که چرا وی با یک خانم خارجی که به طور طبیعی حجاب هم بر سر نداشت دست داده، بلکه انتقاد از سیاستهای نظام جمهوری اسلامی و رفتارهای همراه با تعصبات دینی بود که مقام‌های ارشد نظام را همواره مجبور می‌کند در دیدارهای رسمی از دست دادن با نامحرم خودداری کنند و حالا “بت‌کلیا” مسیحی را برای بهبود چهره‌ جمهوری اسلامی جلو فرستادند و او را مسئول دست دادن با زنان خارجی کرده‌اند!
البته پس از انتشار گسترده این خبر “یوناتن بت کلیا” به آن واکنش نشان داد و اینکه برای دست دادن با مقامات زن خارجی و برای حفظ وجهه نظام ماموریت گرفته است را تکذیب و آن را شیطنت رسانه ایی خواند و مدعی شد «وجهه جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی درخشان است و نظام برای حفظ وجهه خود نیازی به این دست اقدامات ندارد.»
او افزون بر این اعلام کرد «ما (مسیحیان) برای دست دادن با خانم‌ها منعی نداریم و وجهه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با این موضوعات به خطر نخواهد افتاد. وجهه‌ای که خار چشم دشمنان خارجی شده و با طرح چنین موضوعاتی به دنبال ایجاد اختلاف میان ادیان هستند.»
او تاکید کرد که شرع ما (مسیحیان) با شرع اسلام متفاوت است به همین دلیل در این دیدار با مهمانان پرتغالی دست دادم که این شیطنت رخ داده و عده‌ای گمان کردند، من برای حفظ وجهه نظام مامور شده‌ام تا با مهمانان خارجی دست دهم که این موضوع اصلن صحت ندارد.
اما بت‌کلیا حتمن به این موضوع اشراف دارد که وقتی به عنوان نمانیده‎ی جمهوری اسلامی در یک نشست رسمی حضور دارد باید در چهارچوب موازین و قوانین جمهوری اسلامی حاضر شود و نباید اعتقادات شخصی خود را مقدم بر پروتکل‌های جمهوری اسلامی بداند و آن را نادیده بگیرد مگر ماموریتی داشته باشد.
بت کلیا در این موضوع از اعتقاد شخصی خود و مسیحی بودنش هزینه کرده که همین موضوع تفاوت آزادی‎های شخصی در شرع اسلام و مسیحیت را نمایان کرده است؛ پس با این نگرش، زنان مسیحی ایران و دیگر اقلیت‌ها هم به دلیل تمایزهای دینی و آیینی خود می‌توانند در تمامی اماکن بدون روسری در جامعه حضور پیدا کنند و هیچ محدودیتی برای آنان نباید باشد و مهمتر آنکه اگر مورد بازخواست قرار گرفتند مثل بت‌کلیا بگویند: «شرع ما (مسیحیان) متفاوت است».

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen