Sonntag, 16. Juli 2017

بی حرمت کردن نوکیشان مسیحی توسط حکومت جمهوری اسلامی

بی حرمت کردن نوکیشان مسیحی توسط حکومت جمهوری اسلامی


با افزایش فشار مقامات جمهوری اسلامی بر جوانان این مرز و بوم،به منظور جلوگیری  رشد مسیحیت در ایران دست به اذیت و آزارها و همچنین بازداشت نوکیشان مسیحی‌ زده است.
در اواخر سال قبل ۵۰ نفر از نوکیشان مسیحی‌ توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شودند.تعدادی از این بازداشت شدها‌ در استان کرمان و شیراز بوده است که در زندان تحت فشار و شکنجه روحی‌ قرار گرفته شد اند.
از انقلاب ساله ۵۷ تا اکنون چند کشیش کلیسا در ایران به نوع مشکوکی کشته شده اند و صدها نوکیش مسیحی‌ دیگر تحت بازجویی،شکنجه،بازداشت و زندانی شده اند.چاپ  کتاب مقدس به زبان فارسی ممنوع شده و برخی‌ از کلیساها به تعطیلی کشیده شدند و عبادت نوکیشان مسیحی‌ به خانه یا زیرزمین کشیده شدند که این امر میتواند بسیار خطرناک باشد که بعد از چند وقت این خانه‌ها شناسایی و مورد هجوم ماموران اطلاعات روبرو می‌شوند.
نوکیشان مسیحی‌ در بیشتر موارد با اتهام ارتداد،ترویج مسیحیت،اقدام علیه‌ امنیت ملی‌ و ساخت کلیسا روبرو میشوند که بدون تفهیم اتهام می‌بایست ماههای زیادی را در زندانهای جمهوری اسلامی که فاقد کمترین امکانات بهداشتی هست و با دیگر مجرمان خطرناک دیگر که به جرم قتل،آدم ربایی، سرقت مسلحانه،قاچاق چیان اسلحه و ... در یک بند یا در یک زندان نگهداری میشوند.
از جمله نوکیشان بازداشت شده در چند ساله گذشته می‌توان به نوکیش مسیحی‌ ابراهیم فیروزی،مریم نقش زرگران و در ماههای اخیر می‌توان به بازداشت نوکیش مسیحی‌ همچون امین افشار نادری،یوسف نظر خانی (دستگیری برای بر دوم)به همراه ۳ نفر دیگر  و ... اشاره کرد.دادگاه انقلاب اسلامی سرانجام برای همه متهمان از جمله یوسف نظر خانی حکم ۱۰ سال زندان صادر کرد و همینطور دادگاه انقلاب اسلامی برای امین افشار نادری ۱۵ سال حبس محکوم کرد.

این نوکیشان مسیحی‌ به دلیل بی‌ تکلیفی و رسیدگی نکردن به پرونده هایشان،به اعتصاب غذای دراز مدت دست زده‌اند ولی‌ با ناگوار شدن حال جسمی‌ شان،مسئولان زندان قول همکاری به آنان داده اند که در صورتی که اعتصاب غذای خود را بشکنند به وضعیت بی‌ تکلیفی پرونده‌هایشان رسیدگی کنند.
 نوکیشان یا همان مسلمانان ایرانی‌ که به مسیحیت میگروند در خطر مرگ با اتهام ارتداد و مرتد روبرو میشوند به همین دلیل خیلی‌ از نوکیشان مسیحی‌ به خاطر حفظ عقاید و جان خود مجبور به ترک وطن میشوند که مقصد این نوکیشان اغلب کشور ترکیه یا به ناچار مجبور میشوند که در ترکیه ساکن شوند که در آنجا با مشکلات زیادی روبرو میشوند که حتی قادر تامین مخارج زندگی‌ خود هم نمیشوند.
در آخر ما فعالان حقوق بشر از جامعه بین لمللی تقاضا میکنی‌  که با فشار بر حکومت جمهوری اسلامی مانع از آزار و اذیت و بی‌ حرمت کردن نوکیشان مسیحی‌ در ایران شود.

احمد دوهنده



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen