Samstag, 15. Juli 2017

معاون دادستان ایران می‌گوید دستور بسته ‌شدن بعضی کانال‌های تلگرامی بیش از ۴۰بار به وزارت ارتباطات داده شده

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی می‌گوید بیش از ۸ هزار کانال تلگرامیِ به توصیف‌او «ضد امنیت کشور» شناسایی شده‌اند و حتی دستور بسته شدن بعضی از آنها بیش از ۴۰بار به وزارت ارتباطات ارسال شده اما تاکنون فیلتر نشده‌اند.
عبدالصمد خرم‌آبادی، روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت دادستان کل کشور هم به‌طور مرتب مکاتباتی با وزیر ارتباطات داشته و تذکرهای لازم را برای اجرای قانون در مورد کانال‌های به‌گفته او «مجرمانه» تلگرام داده اما تاثیری نداشته است.
این درحالی است که ادمین‌های ۵ کانال‌ تلگرامیِ حامی دولت، پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری بازداشت شدند و بیش از سه ماه است خبری از وضعیت آنها منتشر نشده است.
۳۰ نفر از نمایندگان مجلس روز نهم خرداد در نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات از او خواستند گزارشی از دلیل بازداشت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی حامی دولت و روند رسیدگی به اتهام آنها منتشر کند.
علی مطهری نایب‌رییس مجلس هم اسفندماه به وزیر اطلاعات هشدار داد درباره بازداشت این افراد توضیح قانع‌کننده بدهد زیرا مسوولیت بازداشت‌ها با این وزارت‌خانه است و اگر به‌گفته آقای مطهری دیگران در کار او دخالت می‌کنند، باید روشن کند چون به‌هرحال مسوولیت با اوست.
دولت حسن روحانی پیش از این بارها اعلام کرده است که خواستار مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی نیست، بلکه سیاست «فیلترینگ هوشمند» را در مورد آنها اجرا می‌کند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen