Mittwoch, 19. Juli 2017

دادستان تهران نامه احمدی‌نژاد درباره بقایی را 'مجرمانه' دانست

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، محتوای بیانیه اخیر محمود احمدی نژاد را درباره حمید بقایی "مجرمانه" دانست و بر "محفوظ بودن حق تعقیب قضایی" نگارنده تاکید کرد.
این مقام قضایی با اشاره به رئیس جمهور سابق ایران تحت عنوان "آقایی که در گذشته مسئولیت داشته"، نامه‌ او را "توهین‌آمیز و کذب" دانست و افزود: "به گونه ای ادعا شده بود که گویا این متهم را در زندان هارون‌الرشید یا گوانتانامو نگه داشته‌اند."
آقای احمدی نژاد، در بیانه ای که دو روز پیش منتشر کرد، از "اعتصاب غذای" آقای بقایی خبر داد و قوه قضائیه را مسئول هرگونه آسیب احتمالی به سلامتی او دانست.
محمود احمدی نژاد پیشتر هم با انتشار بیانیه ای دیگر، از بازداشت حمید بقایی با عنوان "ظلم بزرگ" یاد کرده و به اشاره به زندانی شدن او در سال ۱۳۹۴، شرایط نگهداری او در بازداشتگاه انفرادی وزارت اطلاعات را غیرقانونی و دشوار دانسته بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی امروز سه شنبه ۲۷ تیر گفته است: "عمل کسی که از فساد حمایت می‌کند، ظلم است یا اقدام دادستانی تهران که فرد متهم به فساد را تعقیب می‌کند؟"
وی در اظهاراتی که ظاهرا به نوبت قبلی زندان آقای بقایی اشاره دارد افزوده است: "طبق گزارش واصله، حسب درخواست متهم، ناهار و شام از خارج زندان تهیه و تحویل شده و به علاوه غذای رژیمی برای زندانی پیش‌بینی شده بود."
آقای جعفری دولت آبادی نگهداری معاون رئیس جمهور سابق در انفرادی در سال ۱۳۹۴ را نیز مطابق درخواست کتبی خود او دانسته و مدعی شده: "در مواردی که متهم به معاینه پزشکی و حضور پزشک نیاز داشته در تمام ساعات شبانه‌روز این امکان برای او فراهم بوده است."
حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی نژاد در زمان دولت دهم، هفته پیش به اتهام مالی بازداشت و زندانی شد. وی دو سال پیش هم بر مبنای اتهامی مشابه بازداشت و پس از حدود هفت ماه آزاد شده بود.
در پی بازداشت هفته پیش آقای بقایی، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه قضائیه اتهامات حمید بقایی را "تصرف غیرمجاز، تبانی با معاملات غیردولتی و اختلاس" عنوان کرد.
دادستانی تهران نیز اعلام کرد که بازپرس دادسرای تهران حمید بقایی را برای رسیدگی به اتهام‌های مالی احضار کرده اما او پس از "استنکاف از حضور در دادسرا" بازداشت شده است.
بنا به اطلاعیه دادستانی برای آقای بقایی ۵۰ میلیارد تومان وثیقه صادر شده، اما او وثیقه تعیین‌شده را تامین نکرده و به همین دلیل به زندان فرستاده شده است.
محمود احمدی نژاد با رد کلیه اتهامات مطرح شده علیه حمید بقایی تاکید کرده که به دنبال زندانی شدن آقای بقایی بر سر اتهامات مالی در سال ۱۳۹۴، وی با مداخله رهبر جمهوری اسلامی ایران آزاد شده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen