Donnerstag, 10. August 2017

سیاستمدار ایرانی الاصل آلمانی به اسلام ستیزی متهم شد

گفته می‌شود این سیاستمدار ایرانی در سخنرانی خود اسلام را پدیده‌ای “بدتر از طاعون” دانسته و گفته است که “مسلمان‌ها هر روز پرقدرت‌تر می‌شوند و بخش‌های بزرگ‌تری از آلمان را تصرف می‌کنند.”

به گزارش «محبت نیوز» دادستان شهر زاربروکن آلمان دست به تحقیقاتی علیه لاله حاجی‌محمدولی به “ظن توهین به اسلام و سخنان آشوب برانگیز” زده است. او نامزد حزب راست افراطی “آ اف‌ د” در انتخابات پارلمانی آلمان از ایالت زارلند است.
به گفته دویچه وله، در احزابی مانند “آ اف د” (AfD) با سیاست‌های بارز خارجی‌ستیزی، کم‌تر فرد خارجی می‌تواند عضو این احزاب ‌شود. اما این موضوع درباره لاله حاجی‌محمدولی صادق نیست. او نه تنها عضو این گروه، بلکه سومین نفر در فهرست نامزدهای آن برای انتخابات پارلمانی آلمان است که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. گفته می‌شود که این سیاستمدار ایرانی در سخنرانی خود در ماه ژوئن ۲۰۱۷ در کنگره این حزب، اسلام را پدیده‌ای “بدتر از طاعون” دانسته و گفته است که “مسلمان‌ها هر روز پرقدرت‌تر می‌شوند و بخش‌های بزرگ‌تری از آلمان را تصرف می‌کنند.”
بنا بر گزارشی از روزنامه زاربروکن دادستان این شهر به خاطر این سخنان که آن‌ها را “اسلام ستیزانه و آشوب برانگیز” دانسته، در حال تحقیق است. به عبارت دیگر دادستانی زاربروکن مشغول بررسی این ظن اولیه است که آیا سخنانی که به خانم حاجی‌محمدولی نسبت داده شده‌اند، تا چه اندازه علیه جوامع مذهبی و انجمن‌های ایدئولوژیک و هم‌چنین تنش‌زاست.
لاله حاجی‌محمدولی اهل تهران است. او ۳۵ سال پیش از ایران مهاجرت نموده و به آلمان رفت. هنوز روشن نیست که این زن ایرانی که در سال ۱۹۸۸ به آلمان پناهنده شده است، تا چه اندازه با سخنانی که به او نسبت داده می‌شود، می‌تواند به دردسر بیفتد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen