Donnerstag, 17. August 2017

نمایندگان مجلس ایران از عدم انتخاب وزیر زن و استفاده از اهل سنت، انتقاد کردند

نمایندگان مجلس ایران از عدم انتخاب وزیر زن و استفاده از اهل سنت در کابینه جدید دولت روحانی انتقاد کرده و خواستار توضیح رئیس جمهور در این رابطه شدند.

به گزارش«محبت نیوز» مصطفی تاج‌زاده، سیاستمدار اصلاح طلب ایرانی و معاون وزیر کشور دولت خاتمی در حساب کاربری خود در توئیتر از نبود عضو “اهل سنت” در مجمع تشخیص مصلحت نظام این کشور انتقاد کرده و آن را یک سوال دانست.
وی نوشت: “شعار وحدت می‌دهیم و هفته وحدت برگزار می‌کنیم اما دریغ از عضویت یک ایرانی اهل سنت در مجمع تشخیص مصلحت نظام. چرا؟”
همچنین سکینه الماسی، نماینده مجلس ایران در تذکر شفاهی به حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور از بی توجهی وی به شعارهای انتخاباتی تصریح کرد: امروز بخش قابل توجهی از جامعه به طور جدی نگران است که تکلیف شعارهایی با محوریت استفاده از ظرفیت عظیم زنان در کابینه چه شد، چگونه است که تاکید می کنید در انتخاب کابینه تحت هیچ فشاری نبوده اید اما دلیل عدم انتخاب زن را به طور تلویحی برخی مخالفت ها بیان می کنید.
وی تاکید کرد: اگر این گونه است آیا بهتر نیست صادقانه، با صراحت و شفافیت به مردم بیان کنید و بگوید منشا این اختلافها و مخالفت ها از کجاست؟
این نماینده مجلس نیز در ادامه از عدم حضور اهل سنت در کابینه دولت روحانی انتقاد کرده و گفت: رای بالای جامعه اهل سنت در انتخابات اخیر، رای به جمهوری اسلامی و رای به روحیه اعتدالی و وعده های شما بوده است، نخبگان اهل سنت و نیروهای اعظم آنها در دولت شما چه جایگاهی دارند؟
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس نیز در این رابطه ضمن انتقاد گفت “انتظار داشتیم در این کابینه شاهد حضور زنان باشیم”. همچنین فائزه هاشمی دختر علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران و نماینده دوره پنجم مجلس این کشور نیز در انتقادی صریح گفت “چرا یک زن نباید (در ایران) وزیر شود؟ روحانی چه پاسخی برای بانوان ایران زمین دارد؟”.
گفتنی است در روزهای اخیر، پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس ایران نیز با انتقاد از حضور نداشتن زنان در کابینه دولت روحانی با وجود وعده‌های انتخاباتی وی تصریح کرد که در کمال بهت و ناباوری نیمی از جامعه ایران توسط ریاست جمهور نادیده انگاشته شد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen