Mittwoch, 16. August 2017

جامعه جهانی بهایی از وخیم تر شدن وضعیت زندانیان عقیدتی در زندان گوهر دشت خبر داد

جامعه جهانی بهایی از وخیم تر شدن وضعیت زندانیان عقیدتی در زندان گوهر دشت خبر داد

خبرگزاری هرانا – جامعه جهانی بهایی، در اطلاعیه ای، از وخیم تر شدن اوضاع زندانیان عقیدتی و سیاسی در ایران خبر داد. همزمان گزارش می شود امکان ملاقات بین زوج های زندانی بخصوص شهروندان بهایی محبوس در اوین و رجایی شهر سلب شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رادیو فردا، براساس این اطلاعیه، مسئولین زندان گوهردشت کرج، روز ۷ مرداد، تعدادی از زندانیان از جمله ۱۵ زندانی بهائی را بدون اطلاع قبلی، به بخش جدیدی از این زندان منتقل کرده اند که شرایطی نامساعدتر و نظارتهای امنیتی ویژه‌ای دارد به طوری که حتی در حمام و دستشویی های این بخش دوربین مداربسته و میکروفون نصب شده است. همچنین بعد از این انتقال ملاقات خانواده های زندانیان قطع شده است.
خانم دایان علائی، نمایندۀ جامعۀ جهانی بهائی در سازمان ملل متحد در ژنو، وقایع اخیر زندان گوهردشت را «بسیار نگران کننده » توصیف کرد وگفت این بهائیان تنها به دلیل باورهایشان زندانی هستند.
خانم علائی از مسئولین خواست هر چه سریعتر به این گونه رفتارهای خشونت آمیز پایان دهند و سطح قابل قبولی از زندگی در زندان را تضمین کنند.هم اکنون حدود ۹۵ بهائی در ایران زندانی هستند.
همزمان با این بیانیه گزارشگران هرانا مطلع شدند، پیمان کوشک باغی و عادل نعیمی دو تن از زندانیان بهایی زندان رجایی شهر کرج طی هفته های اخیر از حق ملاقات با همسران خود آزیتا رفیع زاده و الهام فراهانی که در بند نسوان زندان اوین محبوس هستند محروم شده اند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen