Samstag, 26. August 2017

پس لرزه بازی فوتبالیست‌ها مقابل اسرائیل؛ مایلی کهن و مهدوی‌کیا ممنوع التصویر شدند

با اینکه با دعوت از دو بازیکن تیم ملی که پیشتر مقابل تیم اسرائیلی بازی کرده بودند، فشارها بر سر آنها فروکش کرد اما تازه ترین پس لرزه بازی مسعود شجاعی و احسان حاج صفی، به ممنوع التصویر شدن دو چهره سرشناس ورزشی منتهی شده است.
به گزارش «محبت نیوز» خبرآنلاین در گزارشی تایید کرد محمد مایلی کهن و مهدی مهدوی کیا دو پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس از جمله افرادی هستند که به خاطر حمایت از شجاعی و حاج صفی، از سوی صدا و سیمای ایران تا اطلاع ثانوی، ممنوع التصویر شده اند.
صدا و سیمای ایران که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی ایران اداره می شود، هر گاه چهره سیاسی، فرهنگی یا ورزشی از سیاست های حکومتی آنها عدول می کند، او را ممنوع التصویر می کنند.
به نقل از صدای امریکا، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی بازیکنان باشگاه پانیونیوس یونان هستند که وقتی در لیگ اروپا به تیم اسرائیلی «مکابی تل آویو» خوردند، حاضر به سفر به این کشور نشدند. اما در بازی برگشت در یونان مقابل این تیم بازی کردند که با واکنش تند مقام های حکومتی و ورزشی ایران روبرو شد.
حتی معاون وزیر ورزش از محرومیت این دو بازیکن از بازی های آینده تیم ملی گفت. این اظهارات موجب انتقاد و سوال فیفا شد.
در زمان فشارها بر شجاعی و حاجی صفی برخی بازیکنان سرشناس از این دو حمایت کردند. محمد مایلی کهن با روزنامه شهروند و مهدی مهدوی کیا در اینستاگرام خود به روشنی از این دو بازیکن دفاع کردند.
اعتراض مقام ها ، واکنش فیفا
بعد از بازی شجاعی و حاج صفی، در آتن مقابل تیم «مکابی تل‌آویو» از اسرائیل، مقام های فدراسیون فوتبال این اقدام آنها را محکوم کردند و حتی بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به این رویداد اعلام کرد که بازیکنان ایرانی در قرارداد با باشگاههای خارجی باید موضع جمهوری اسلامی در رودررو نشدن با حریف اسرائیلی را مشخص کنند.
در پی حضور این دو بازیکن در بازی مقابل حریف اسرائیلی، مدیر کل حراست وزارت ورزش از لزوم برخورد با این دو بازیکن سخن گفت و حتی گفته شد آنها از حضور در تیم ملی فوتبال ایران محروم شدند، ادعایی که حتی با واکنش فیفا روبرو شد چرا که در این صورت خطر تعلیق فوتبال ایران وجود دارد..

​​برخی کاپیتان‌های پیشین تیم ملی ایران از مسعود شجاعی، کاپیتان فعلی تیم ملی فوتبال ایران و احسان حاج صفی دیگر بازیکن باسابقه تیم ملی حمایت کردند.
مهدی مهدوی کیا یک هفته پیش با انتشار عکسی از این دو بازیکن حمایت کرد.
امیر قلعه نویی در اینستاگرام خود نوشت که مردم منصف ما فداکاری و افتخار آفرینی پسران وطن را فراموش نمی‌کنند. او از همه خواست که استعدادهای فوتبال ایران را «با قصاوت‌های عجولانه و مغرضانه» نسوزانند.
علی کریمی دیگر کاپیتان پیشین تیم ملی ایران و فرهاد مجیدی، ملی پوش سابق و کاپیتان پیشین باشگاه استقلال نیز از حاج صفی و شجاعی دفاع کردند.
مقام های ایرانی همواره مانع حضور ورزشکاران ایرانی در رقابت با تیم های اسرائیلی می شوند. تاکنون ده ها ورزشکار سرشناس ایرانی در رقابت های معتبر جهانی از جمله کشتی و تکواندو، به خاطر تصمیمات سیاسی مدیران ورزشی، در مواجه با رقیب اسرائیلی شرکت نکرده و حذف شده اند.
در سالهای اخیر بخاطر اعتراض کمیته های ورزشی بین المللی، مقام های جمهوری اسلامی بهانه هایی چون مریضی را عامل عدم حضور ورزشکاران ایرانی مقابل رقبای اسرائیلی طرح می کنند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen