Samstag, 26. August 2017

نخستین جلسه محاکمه مظنون به قتل آتنا اصلانی برگزار شد

نخستین جلسه محاکمه فرد مظنون به قتل آتنا اصلانی، دختر هفت ساله ساکن پارس‌آباد، صبح شنبه ۴ شهریور، در دادگاه کیفری یک استان اردبیل به شکل غیرعلنی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران، ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اعلام کرد که حکم این پرونده «در سریع ترین زمان ممکن و با دقت فراوان» صادر خواهد شد.
پس از پایان جلسه دادگاه، قاضی پرونده خبر داد که حکم فرد مظنون هفته آینده مشخص می‌شود.
آقای عتباتی گفت که این دادگاه به دلیل «برخی از مسائل» به شکل غیرعلنی برگزار شده است؛ ولی به جزئیات این دلایل اشاره‌ای نکرد و توضیحات بیشتری نیز درباره جلسه دادگاه نداد.
به گزارش رسانه‌های ایران، آتنا اصلانی در ۲۸ خرداد پس از تجاوز به قتل رسید و جسد او ۲۰ روز بعد در پارکینگ مغازه فرد مظنون به قتل پیدا شد. خبرگزاری‌های ایران نام فرد مظنون را «اسماعیل» اعلام کرده‌اند.
با این حال فرد مظنون به قتل روز چهارشنبه یکم شهریور، در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، اعترافات قبلی خود درباره قتل و «تجاوز» را انکار کرده و گفته بود که اعترافات قبلی‌اش «تحت فشار»انجام شده است.
صادق آملی لاریجانی، رئیس‌ قوه قضائیه ایران دستور داده بود که این پرونده به صورت فوری پیگیری شود.
کودک‌آزاری؛ ۲۷ هزار گزارش سالانه
درهفته‌های گذشته چندین گزارش دیگر درباره کودک‌آزاری در ایران منتشر شده است.
به گفته حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی ایران، یک کودک ۱۵ ماهه در شهر سیرجان که مورد کودک‌آزاری قرار گرفته بود، پس از مرخص شدن از بیمارستان به یکی از مراکز نگهداری کودکان شیرخوار منتقل شده است.
براساس این گزارش، مادر این کودک او را درحالی که دستش «از چند قسمت بریده و آثار کبودی نیز در صورتش مشهود بود» به بیمارستان منتقل کرده بود.
به گفته آقای اسدبیگی، پدر این کودک زندانی ست و مادر او که معتاد است، مدعی شده این آسیب‌ها «از سوی پسرعمه ۲۵ ساله‌اش به کودک وارد شده است». بر پایه این گزارش، مادر و پسر عمه کودک، هر دو بازداشت شده‌اند.
به گفته آقای اسدبیگی، این کودک برادری هفت سال دارد که او نیز «معتاد و تحت درمان است».
رئیس اورژانس اجتماعی کشور پیش‌تر نیز از پنهان ماندن برخی از موارد آزار جنسی کودکان خبرداده و گفته بود که از حدود ۲۷ هزار گزارش آزار کودکان به این مرکز در سال گذشته، حدود دو درصد مربوط به آزار جنسی بوده است.
با این حال ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت، گفته است که در ایران هیچ آماری در مورد سوء‌استفاده جنسی از دختربچه‌ها وجود ندارد.
وی همچنین اعلام کرده بود که ۷۵ درصد کودک‌آزاری‌ها در ایران توسط اعضای خانواده صورت می‌گیرد.
پس از انتشار گزارش‌ها درباره قتل آتنا اصلانی، برخی مقام‌های ایران از جمله شهیندخت مولاوردی، معاون وقت رئیس جمهور در امور زنان، بر لزوم آموزش خانواده‌ها و کودکان برای جلوگیری از آزار جنسی تأکید کرده‌اند.
پیش از این، سرپرست دفتر اجتماعی استانداری تهران خبر داده بود که برای نخستین بار، طرح «پیشگیری از آزارهای جنسی کودکان» در استان تهران تهیه شده و در این طرح معلمان و آموزش‌یاران پیش دبستانی و مهدکودک‌های استان تهران آموزش خواهند دید.
این مقام استانداری تهران نهم خرداد نیز با اشاره به تهیه این طرح گفته بود که هدف از تدوین آن «آموزش بخش بزرگی از جامعه دانش‌آموزی و کودکان استان برای پیشگیری و محافظت از آزارهای جنسی است».

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen