Dienstag, 15. August 2017

وزیر بهداشت: شانزده درصد مردم ایران به ‘افسردگی’ مبتلا هستند!

وزیر  پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد که ۱۶ درصد شهروندان این کشور به افسردگی مبتلا هستند.
به گزارش«محبت نیوز» سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آمورش پزشکی ایران که دیروز در فراکسیون مجلس حضور داشت اعلام کرد که ۱۶ درصد مردم ایران کشور دچار افسردگی هستند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، قاضی زاده هاشمی افزایش نشاط اجتماعی و گسترش ورزش را ضروری دانست و تصریح کرد: ۵۰ درصد مردم افزایش وزن دارند، برای رفع این مشکل علاوه بر رعایت رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی باید به فعالیت های فیزیکی از جمله ورزش توجه ویژه شود.
این وزیر پیشنهادی به شرایط بغرنج اقتصادی و اجتماعی مردم ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی به عنوان یکی از دلایل رشد بیماری افسردگی در سطح جامعه اشاره ای نکرد!
هر چند ‘قاضی زاده هاشمی’ مدعی این است که ۱۶ درصد مردم ایران به افسردگی مبتلا هستند اما ‘ثریا شارقی’ مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در فروردین ماه سال جاری عنوان نمود که بر اساس آمار سازمان بهزیستی ۲۵ درصد مردم به افسردگی مبتلا هستند و خواستار این شد که برای نشاط جامعه، دولت وارد عمل شود.

    گفتنی است در اردبیهشت ماه سال جاری ‘پرفسوراحمد جلیلی’ رییس اسبق انجمن روانپزشکی ایران گفته بود سهم عوامل ژنتیک در بیماری‌های روانی تنها ۱۵ درصد است و در حال حاضر ۸۵ درصد عوامل موثر در ایجاد بیماری‌های روانی به عوامل محیطی مرتبط است.

    Keine Kommentare:

    Kommentar veröffentlichen