Freitag, 18. August 2017

مطهری: درخواست کروبی برای برگزاری دادگاه منطقی است

  • علی مطهری با اشاره به اعتصاب غذای مهدی کروبی هشدار داده که ممکن است فردا برای هر اقدامی دیر باشد.
  •  علی مطهری با منطقی دانستن خواسته کروبی در برگزاری دادگاه از مسئولان خواسته هر چه زودتر این کار انجام شود.
  •  او همچنین تلویحا خواستار محاکمه محمود احمدی نژاد نیز شده است.
  •  مطهری هشدار داده که ممکن است فردا برای هر اقدامی دیر باشد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ایران با اشاره به اعتصاب غذای مهدی کروبی با دفاع از درخواست او برای برگزاری دادگاه علنی، از مسئولان کشور خواسته تا دیر نشده تصمیمی در این مورد بگیرند.
علی مطهری در صفحه اینستاگرام خود اعتصاب غذای مهدی کروبی را هشداری برای طرفداران حصر دانسته و گفته است: «منطق آقای کروبی منطق درستی است.»
او با دفاع از خواسته کروبی در برگزاری دادگاه گفته است اگر او جرمی مرتکب شده، باید دادگاهی علنی تشکیل شده و محاکمه شود، در حالی که منطق دستگاه‌های امنیتی بر توبه آقای کروبی برای آزادی است که نه مبنای عقلی دارد و نه شرعی.
مطهری همچنین گفته است اگر کروبی «جرم بزرگی مرتکب شده و حقوق ملت را ضایع کرده است، چرا باید با توبه بخشیده شود؟»
نایب رییس مجلس با اشاره به اینکه در اسلام هر جرمی با توبه بخشیده نمی‌شود، خواسته اصلی طرفداران حصر را «تعظیم و زانو زدن» محصورین دانسته، به خیال اینکه اگر او بدون توبه و زانو زدن آزاد شود، اقتدار نظام آسیب می‌بیند.»
مطهری با درخواست از مسئولان کشور خواسته که مقدمات برگزاری یک دادگاه صالح را برای محاکمه مهدی کروبی فراهم کنند و تلویحا خواستار برگزاری دادگاهی برای زمینه سازان «فتنه ۸۸» (احمدی‌نژاد) شده است. او هشدار داده که ممکن است فردا برای این کار دیر باش.
مهدی کروبی ۷۹ ساله از رهبران جنبش سبز، ۶ سال است همچون میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در بازداشت و حصر خانگی به سر می‌برد. او از روز چهارشنبه ۲۵ مرداد دست به اعتصاب غذا زده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen