Sonntag, 20. August 2017

بسته خبری (۳۶): از خروج نیروهای امنیتی از خانه مهدی کروبی تا نظر میرسلیم درباره مرگ هاشمی رفسنجانی

*خروج نیروهای امنیتی از خانه مهدی کروبی و پایان اعتصاب غذا

مهدی کروبی یک روز پس از شروع اعتصاب غذای خشک و انتقالش به بیمارستان با تحقق خواسته اولیه‌اش یعنی خروج نیروهای امنیتی از منزل  و هم‌چنین وعده دولت برای تحقق شرط دوم «برگزاری محاکمه علنی» به اعتصاب غذای خود در تاریخ ۲۶ مرداد ماه پایان داد. محمد تقی کروبی، فرزند او در چند توییت، از خروج ماموران وزارت اطلاعات از خانه پدر و قول دولت برای تحقق برگزاری محاکمه علنی و پایان اعتصاب آقای کروبی خبر داد.
مهدی کروبی روز ۲۵ مرداد ماه پس از نماز صبح در اعتراض به روند غیرقانونی حصر دست به اعتصاب غذای خشک زد. فاطمه کروبی همسرش در گفتگو با سحام نیوز گفته بود او فقط داروی قلبش را خواهد خورد. اما آقای کروبی چند ساعت پس از شروع اعتصاب غذا، ساعت یک بامداد ۲۶ مرداد ماه به دلیل وخامت حالش به بیمارستان شهید رجایی منتقل شد اما به دلیل اصرار بر ادامه اعتصاب فقط به او سرم وصل شده بود.

*ادعای مصطفی میرسلیم درباره مرگ هاشمی رفسنجانی

مصطفی میرسلیم کاندیدای ریاست جمهوری در دوره قبل و هم‌چنین رییس فدراسیون نجات و غریق با اشاره به فوت هاشمی رفسنجانی در استخر گفت: «مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را از دست دادیم زیرا ایشان در استخری بدون منجی حضور داشتند، زمانی که از این موضوع مطلع شدم، گفتم چرا ما از این مساله خبر نداشتیم.»
وی که در مجمع سالانه فدراسیون نجات و غریق سخن می‌گفت بیان کرد: «هزینه برای ایمنی مردم هزینه اضافی و بی‌دلیلی نیست. باید بیشتر توجه کنید و از مسئولان بخواهید و تلاش کنید تا ناجیان در تمامی اماکن آبی حضور داشته‌باشند.» (منبع: ایسنا)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen