Sonntag, 29. April 2018

کشته و زخمی شدن دو تن در درگیری سپاه و افراد مسلح مخالف جمهوری اسلامی

درگیری نیروهای سپاه پاسداران و افراد مسلح مخالف جمهوری اسلامی در یک منطقه مرزی در استان کرمانشاه، یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت.
خبرگزاری ایرنا از برگزاری مراسم تشییع جنازه کامران قادرپور، «سرباز وظیفه»، در مهاباد در روز جمعه هشتم اردیبهشت خبر داده و اعلام کرده که وی شامگاه پنجشنبه در درگیری با به گفته این خبرگزاری، «عوامل ضد انقلاب» کشته شده است.
گزارش یاد شده می‌گوید که این درگیری در منطقه «شوشمی نوسود» در نقطه مرزی با عراق در استان کرمانشاه رخ داده است.
در همین حال سایت «کردپا» نیز خبر داده که در این درگیری یک نیروی سپاه پاسداران به نام علیرضا رفیعی نیز مجروح شده است.
تاکنون هیچ‌کدام از احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی گزارشی درباره این درگیری منتشر نکرده‌اند.
جمهوری اسلامی از گروه‌های مسلح مخالف خود در استان‌های غربی ایران از جمله احزاب مسلح کرد، با عنوان «گروه‌های تروریستی» و یا «ضد انقلاب» نام می‌برد. این گروه‌ها اما هدف از درگیری مسلحانه با جمهوری اسلامی را «دفاع از حقوق کردها» اعلام می‌کنند.
سال گذشته نیز درگیری‌های متعددی بین نیروهای احزاب مسلح کرد و نیروهای نظامی جمهوری اسلامی رخ داد.
حزب دمکرات کردستان ایران روز چهارم مرداد ۹۵ اعلام کرده بود که حضور نیروهای نظامی خود را در «بیشتر نقاط» خاک کردستان ایران «در سطحی وسیع‌تر و در راستای یک تاکتیک دفاعی»‌ افزایش دادە است.
پس از آن گزارش‌های متعددی درباره درگیری نیروهای این حزب با نیروهای نظامی جمهوری اسلامی منتشر شد.
در همین حال حزب کومله اعلام کرده بود که در درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در روز دوم تیر۹۶، سه نفر از نیروهای حزب و چند نفر از نیروهای سپاه پاسداران کشته شدند.
۱۰ روز بعد منابع خبری در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که نیروهای نظامی ایران مناطقی از این اقلیم را گلوله‌باران کردند که در جریان آن سه نفر زخمی شدند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen