Sonntag, 8. April 2018

شش زندانی سنی مذهب از زندان ارومیه آزاد شدند

خبرگزاری هرانا – اردلان نقش افکن، داوود پرویزی، اسلام خلیلی، فرهنگ گلشن، اصلان مرانه و محمد سلامت، شش تن از زندانیان متهم به عضویت در گروه‌ انصار الاسلام، به حکم دادگاه تجدیدنظر پس از طی هجده ماه حبس از زندان مرکزی ارومیه آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شش زندانی متهم به عضویت در گروه‌ه اسلامگرای انصار الاسلام که در زندان ارومیه محبوس بودند، امروز شنبه ۱۸ فروردین ماه ۹۷ پس از تحمل ۱۸ ماه حبس از زندان ارومیه آزاد شدند.
اسامی زندانیان آزاد شده امروز “داوود پرویزی فرزند محمد رشید، اردلان نقش افکن فرزند حسن، اسلام خلیلی فرزند عبدالرحمان، فرهنگ گلشن فرزند کاووس، اصلان مرانه فرزند محمد شفیق، محمد سلامت فرزند نظیر”، احراز شده است.
این زندانیان هر یک پیش تر به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند که پس از اعتراض در مرحله تجدیدنظر حکم صادره کاهش یافت و موجبات آزادی آنان را فراهم کرد.
زندانیان مورد اشاره پیش‌تر در تاریخ ۲۵ تیرماه ۹۶ با دستور مسئولین زندانی مرکزی ارومیه از بندهای مختلف این زندان به بند ۱۲ مشهور به بند زندانیان سیاسی منتقل شده بودند.
برای سال‌های متوالی بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه محل نگهداری زندانیان سیاسی و امنیتی این زندان بود با این حال طی سال گذشته انتقال تعداد زیادی از زندانیان سنی مذهب که به ارتباط با گروه‌های موسوم به “اسلامگرا یا جهادی” از جمله انصارالاسلام متهم هستند بر جمعیت این بند افزوده و ترکیب آن را دستخوش تغییر کرده بود.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen