Mittwoch, 18. April 2018

بهمن ورمزیار در زندان‌همدان اعدام شد

خبرگزاری هرانا – کامران حمزه دادستان همدان از اجرای حکم اعدام «بهمن ورمزیار» در زندان همدان خبر داد و گفت که پس از رفع مشکل قضایی این پرونده، حکم اعدام  اجرا شد. در روزهای اخیر پرونده آقای ورمزیار توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، کامران حمزه اظهار کرد: “روز گذشته (سه‌شنبه) – ۲۸ فروردین ماه – به علت وجود اشکال قضایی در پرونده بهمن ورمزیار، اجرای حکم این فرد به تعویق افتاد”.
وی خاطرنشان کرد: “پس از رفع مشکل قضایی این پرونده، حکم اعدام بهمن ورمزیار صبح امروز (چهارشنبه) – ۲۹ فروردین – اجرا شد”.
بر اساس این گزارش، حکم اعدام بهمن ورمزیار متهم پرونده یک سرقت مسلحانه در همدان، قرار بود صبح روز گذشته اجرا شود که در فضای مجازی اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه این حکم با دستور مقامات عالی‌رتبه، موقتا متوقف شده است.
دادستان همدان در توضیحی با بیان اینکه توقف اجرای حکم با دستور مقامات عالی‌رتبه صحت ندارد، تاکید کرد که علت تعویق اجرای حکم فقط وجود یک اشکال قضایی است.
ابلاغ اجرای حکم اعدام دو زندانی
هرانا در همین رابطه روز های گذشته، پس از گفتگو با خانواده ورمزیار گزارشی منتشر کرد و به جزییات بیشتری از شرایط این زندانی و پرونده او پرداخت.
خانواده ورمزیار به هرانا گفتند “بهمن ورمزیار آرایشگر و مربی باشگاه ورزشی در همدان است که در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ همراه با مهدی چراغی و چند تن دیگر اقدام به سرقت مسلحانه از یک طلافروشی کردند”.
بهمن ورمزیار، ۱۸ روز بعد خود را به همراه اموال مسروقه تحویل مراجع قضایی داد و شاکی خصوصی پرونده نیز رضایت داده است، اما با این حال هر دو متهم از بابت سرقت از طلافروشی به حکم دادگاه عمومی همدان به اعدام محکوم شدند.”
بر اساس اعلام قبلی مسئولین قضایی، این دو متهم قرار بود بامداد روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ به اتهام محاربه از طریق سرقت مسلحانه اعدام شوند.
بهمن ورمزیار و مهدی چراغی روز جمعه ۲۴ فروردین ۹۷ جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی (قرنطینه) منتقل شدند.
فرهاد ورمزیار برادر بهمن ورمزیار در گفت و گو با گزارشگر هرانا گفت: “برادرم همراه با سه تن دیگر از یک طلافروشی سرقت کردند که یکی از آنان مسلح بوده و دستگیر می‌شود. بهمن به همراه اموال مسروقه فرار کرده اما پس از ۱۸ روز طلاها را به صاحب طلافروشی برگردانده و خود را به اداره آگاهی معرفی می‌کند. حال با وجود رضایت شاکی (طلافروش)، مسئولان قضایی به عنوان مدعی‌العلوم قصد اجرای حکم اعدام او را داشتند”.
برادر این زندانی در آستانه اعدام در ادامه گفت: “به خانواده ما ابتدا اطلاع دادند که حکم برادرمان ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۹۷ اجرا خواهد شد. ما  هم برای آخرین بار با او ملاقات داشتیم. بهمن در حالی قرار بود اعدام شود که هیچ‌گونه سابقه کیفری ندارد.”
فرهاد ورمزیار تاکید کرده بود “از روز جمعه بهمن به همراه هم پرونده‌اش، به سلول انفرادی منتقل شده و دست و پایش را بسته‌ بودند”.
لازم به ذکر است بنا بر گزارش سالانه سازمان عفو بین الملل، کشور ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen