Sonntag, 1. April 2018

طلاب و روحانیون در ساحل دریا هم دست از سر مردم بر نداشتند

ایستادن مراجع تقلید و مقام‎های بلندپایه حکومتی با لباس آخوندی در مقابل هر آنچه مردم می‎خواهند و می‎پسندند، چهره‎های نهادهای دینی را خراب کرده است.
به گزارش «محبت نیوز» یکی از برنامه‎های ویژه‌ی حوزه‎های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی و واحد تبلیغات حوزه علمیه قم و اداره اوقاف در نوروز امسال تلاش برای بهبود چهره مخدوش شده روحانیون در ذهن مردم بود.
ایستادن مراجع تقلید و مقام‎های بلندپایه حکومتی با لباس آخوندی در مقابل هر آنچه مردم می‎خواهند و می‎پسندند، چهره‎های نهادهای دینی را خراب کرده است. به خصوص آنکه بودجه‎های کلانی که مراکز دینی و روحانیون ارشد به اسم تبلیغ دین و قرآن به جیب می‎زنند شهروندان را کلافه کرده است.
به عنوان مثال ناصر مکارم‏ شیرازی یکی از مراجعی است که به شدت علیه فضای مجازی به خصوص تلگرام موضوع می‎گیرد و به طور رسمی می‎گوید بزرگترین دغدغه‎ی کشور است که در همین فضا فیش حقوقی چند میلیاردی او افشا می‎شود و تازه پس از آنکه تکذیب می‎کند اطلاعات بیشتری در اینترنت از او افشا می‎شود.
در ایام نوروز روحانیون جوان سعی کردند در محل‎هایی که اسم آن را «خیمه معرفت» گذاشتند با روی بازتر به استقبال مردم بروند. آنها در مراکز تفریجی حضور زیادی داشتند تا جایی که گزارش‎ها حاکی از بود که ساعات اولیه روز تا نیمه‎های شب در ساحل دریای مازندران مستقر بودند و با مردم خوش و بش می‎کردند و موعظه می‎کردند حجاب‎شان را رعایت کنند و گناه نکنند. در جنگل‎ها و پارک‎ها هم وضعیت به همین ترتیب بود.
اما واکنش مردم به روحانیون با گذشته خیلی متفاوت شده است. به عنوان مثال ماجرای بیرون انداختن یک روحانی از یک جشنواره نوروزی در بوشهر با «هو کشیدن» و کمی ضرب و شتم توسط مجریان آن مراسم که با دست و شادی و استقبال مردم روبرو شد نشان داد که تا چه اندازه شهروندان از آن‎ها بریده‌‏اند.

مردمی که روزگار سختی را می‎گذرانند و گرفتار مسائل مالی هستند گوششان به نصحیت‎های روحانیون که خود از فاسدترین اقشار حکومت و جامعه هستند بدهکار نیست.
روحانیون دائم در همه امور مردم دخالت می‎کنند. آن‎ها تا وقتی خودشان بتوانند موعظه کنند و پول در جیب بگذارند نصحیت می‎کنند و وقتی به قول معروف دیدند کلاهشان دیگر پشم ندارد و حرفشان را کسی گوش نمی‎دهد به نهادهای قهریه و ماموران پلیس و بسیج متوسل می‎شوند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen