Mittwoch, 25. April 2018

دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد



خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته و امروز، جمعی از بازاریان و کسبه شهرستان بانه، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ صنعتی شاهرود، جمعی از بازنشستگان بانک‌های دولتی در تهران، جمعی از شهروندان شهرستان چوار، جمعی از کارگران شرکت فولاد قزوین و جمعی از مالباختگان موسسه آرمان وحدت در اهواز در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، طی روزهای گذشته جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ صنعتی شاهرود با برپایی تجمعی، نصبت به کیفیت غذای این دانشگاه اعتراض شدند.
دکتر فریبرز سجادی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان، در این خصوص به نقش این صندوق در حوزه تغذیه دانشجویان دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: “صندوق رفاه دانشجویان در عرصه تغذیه دانشجویان نقش سیاست‌گذاری، نظارتی و حمایتی ایفا می‌کند و این نقش نیز در راستای بهبود وضعیت تغذیه دانشجویی صورت می‌گیرد و در همین رابطه نیز صندوق طرحی تحت عنوان رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس خدمات تغذیه‌ای قرار دارد را در دستور کار قرار داده است”.
وی در ادامه به جزئیات طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس خدمات تغذیه‌ای اشاره کرد و گفت: “اجرای این طرح در سال ۹۵ آغاز شد و در نیمه اول امسال نتایج آن نیز اعلام می‌شود که بر اساس آن دانشگاه‌ها درزمینهٔ تغذیه‌ای رتبه‌بندی خواهند شد”.
معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: “فضای محیطی، تجهیزات آشپزخانه‌ای، بهداشت فردی و محیطی، تخصص نیروی انسانی، سیستم‌های کنترل و برون سپاری به بخش خصوصی یا غیره ازجمله شاخص‌هایی است که در بحث رتبه‌بندی آشپزخانه‌ دانشگاه‌ها مورد توجه قرارگرفته است. درواقع هدف از اجرای این طرح،‌ دستیابی به جمع‌بندی در خصوص شرایط دانشگاه‌ها از لحاظ وضعیت تغذیه دانشجویی است”.
وی همچنین از کمک ۶۵۰ میلیونی صندوق رفاه دانشجویان به سلف دانشگاه صنعتی شاهرود اشاره کرد و گفت: “این دانشگاه طی سه سال گذشته علاوه بر یارانه مواد غذایی دریافتی از دولت، مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان از صندوق به صورت حمایتی دریافت کرده است که ۳۵۰ میلیون آن در سال گذشته به این دانشگاه پرداخت شد”.

تجمع بازنشستگان بانک‌های دولتی در تهران

به گزارش خبرگزاری فارس، مورخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، جمعی از بازنشستگان بانک‌های دولتی در خیابان برزیل تهران تجمع کردند.
در این تجمع، بازنشستگان بانک‌های صادرات، رفاه، ملی و سپه شرکت دارند.
حاضران در تجمع، خواستار همسان‌سازی حقوق و دستمزد بازنشستگان با کارمندان دستگاه‌های دولتی بودند.

اعتصاب بازاریان و کسبه بانه برای یازدهمین روز

امروز ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، کسبه و بازاریان شهرستان بانە برای یازدهمین روز در اعتراض به بالا بردن تعرفە گمرکی و بستە شدن مرزها اعتصاب کردند.

تجمع کارگران فولاد قزوین

به گزارش ایلنا، مورخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، جمعی از کارگران فولاد قزوین در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود و کارخانه می‌خوانند، مقابل ساختمان استانداری قزوین تجمع کردند.
گروهی از کارگران کارخانه فولاد قزوین واقع در شهرستان تاکستان در اعتراض به آنچه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت شغلی خود و کارخانه می‌خوانند، صبح امروز مقابل ساختمان استانداری قزوین دست به اعتراض صنفی زدند.
طبق ادعای کارگران معترض، افزایش مشکلات کارخانه باعث شده کارفرما پیشنهاد خاتمه قرارداد کار به تعدادی از کارگران بدهد. به‌طوری که چند روز پیش حدود ۱۰۰ نفر از کارگران از کارخانه اخراج شدند که با مخالفت کارگران دوباره به کار سابقشان بازگشتند. شب گذشته نیز کارفرما از ورود ۴ نفر از همکارانمان به اتهام اغتشاش و رهبری کارگران برای اعتراض، جلوگیری به عمل آورده است.
این کارگران پیش از ظهر امروز بعد از اجتماع مقابل ساختمان استانداری با مراجعه به دادگستری قزوین درخواست استمداد کردند.
حدود ۱۰۰ نفر از مجموع ۲۰۰ کارگر شاغل کارخانه «فولاد قزوین» صبح امروز پس از اجتماع مقابل ساختمان استانداری قزوین با مراجعه به دادگستری قزوین درخواست استمداد کردند.
به گفته آنها، این کارخانه حدود شش ماه قبل از سوی مراجع قضایی به شرکت «راه ابریشم» واگذار شده و از آن موقع تا هم‌اکنون وضعیت کارخانه و کارگران آن به نسبت قبل بد‌تر شده است.
این کارگران مدعی‌اند؛ شرکت «راه ابریشم» اهلیت لازم را برای نگهداری کارخانه ندارد و بدین ترتیب امنیت شغلی کارگرانش به خطر افتاده است.
کارگران معترض همچنین می‌گویند: “اگر در جریان این واگذاری؛ به منافع کارگر توجه می‌شد دیگر دلیلی برای ادامه یافتن اعتراض‌های صنفی وجود نداشت”. با این وجود تا این لحظه از جانب مسئولان استانی، پاسخ مشخصی به این خواسته‌ها داده نشده است.

تجمع مالباختگان موسسه آرمان وحدت در اهواز

امروز ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، جمعی از مالباختگان موسسه آرمان وحدت در اهواز، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen