Montag, 16. April 2018

نوکیش مسیحی «علی امینی» از زندان آزاد شد

۱۹ آذر ۱۳۹۶ در آستانه کریسمس بود که ماموران امنیتی و لباس شخصی‌ها به محل کار نوکیش مسیحی علی امینی رفتند و او را بازداشت کردند و وسایل شخصی، تلفن همراه و لپ تاپ او را ضبط کرده و با خود بردند.

به گزارش «محبت نیوز» نوکیش مسیحی «علی امینی» پس از چهار ماه روز دوشنبه ۹ آوریل ۲۰۱۸ (۲۰ فروردین ۹۶) از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.
۱۹ آذر ۱۳۹۶ در آستانه کریسمس بود که ماموران امنیتی و لباس شخصی‌ها به محل کار این نوکیش مسیحی رفتند و او را بازداشت کردند و وسایل شخصی، تلفن همراه و لپ تاپ او را ضبط کردند و با خود بردند. از سرنوشت این نوکیش مسیحی تا دو ماه از او خبری نبود تا اینکه با خانواده خود تماس تلفنی گرفت.
علی امینی که در بین دوستان با نام (فیلیپ) شناخته می‎شود متاهل و دارای دو فرزند خردسال سه و یک ساله است.
دولت حسن روحانی مدعی بود که به دنبال بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران به ویژه احقاق حقوق اقلیت‎های دینی و قومی است. اما آنچه از گزارش‎ها در مورد وقایع داخل ایران در مورد برخورد نهادهای امنیتی با مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی منتشر می‎شود حاکی از آن است که نه تنها انسداد فعالیت‎های مذهبی و سرکوب فعالین کلیسایی بیشتر از گذشته شده بلکه احکام صادر شده توسط دادگاه انقلاب برای بازداشت‎شدگان مسیحی نیز سنگین‎تر شده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen