Mittwoch, 4. April 2018

رضا شهابی پس از چند ساعت بازداشت آزاد شد

خبرگزاری هرانا – رضا شهابی، فعال سرشناس کارگری که در تاریخ ۲۲ اسفندماه سال گذشته با اتمام دوران محکومیت خود از زندان اوین آزاد شده بود، صبح امروز پس از مراجعه به اداره گذرنامه جهت دریافت پاسپورت توسط نیرو های امنیتی بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شد و پس از گذشت چند ساعت آزاد شد. از اتهامات مطروحه علیه این فعال کارگری اطلاعی در دست نیست.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا شهابی، فعال سرشناس کارگری و عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، صبح امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ پس از مراجعه به اداره گذرنامه جهت دریافت پاسپورت، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند ساعت آزاد شد.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای شهابی به گزارشگر هرانا گفت: “آقای شهابی صبح امروز پس از مراجعه به اداره گذرنامه جهت اخذ پاسپورت بازداشت و ساعت ۲ بعد از ظهر به دادسرای اوین منتقل شد، خانواده آقای شهابی برای پیگیری وضعیت وی به دادسرای اوین مراجعه کرده بودند و در نهایت ایشان پس از چند ساعت آزاد شدند”.

همکاران رضا شهابی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته‌اند که این بازداشت آقای شهابی به ممنوع‌الخروج بودن وی مربوط بوده‌است.
لازم به یادآوری است رضا شهابی راننده اتوبوس ۴۵ ساله، به دلیل فعالیت‌های کارگری در قالب «سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه» در خرداد سال ۱۳۸۹ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به شش سال زندان و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شد.
آقای شهابی نهایتا مورخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ بر اساس حکم شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر و با استناد به ماده ۱۳۴ قانون تجمیع اخکام و با اتمام دوران محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد. او در دوران زندان چند سکته را پشت سر گذاشت و برای مدتی نیز دست به اعتصاب غذا زده بود.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen