Sonntag, 8. April 2018

تقلیل حکم محمود بهشتی لنگرودی به ۵ سال حبس

خبرگزاری هرانا – حکم محکومیت محمود بهشتی لنگرودی، فعال صنفی و سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران که به اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به ۱۴ سال حبس محکوم شده بود، پس از پیگیری‌ها و پذیرش اعمال ماده ۱۳۴ از طرف شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب، ادغام و به ۵ سال حبس تقلیل یافت.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حقوق معلم و کارگر، دوره محکومیت قابل اجرا محمود بهشتی لنگرودی به ۵ سال تقلیل یافت.

حکم محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان که طی ۲ پرونده مجزا در دادگاه‌هایی به ریاست قضات دادگاه انقلاب “صلواتی و مقیسه” مجموعا به ۱۴ سال حبس محکوم شده بود، پس از پیگیری‌ها و پذیرش اِعمال ماده ۱۳۴ از طرف شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب، ادغام و به ۵ سال حبس تبدیل شد.

این فعال صنفی طی دو پرونده جداگانه توسط قضات صلواتی و مقیسه به ترتیب به ۹ و ۵ سال حبس محکوم شده است.
هرانا پیشتر گزارش کرده بود، وکیل آقای لنگرودی، این فعال صنفی درخواست ادغام مجازات دو فقره پرونده محکومیت قطعی خود را به مرجع قضایی تسلیم نمود که با آن موافقت نشد.
از آنجا که این معلم زندانی نزدیک به یک سوم دوران حبس خود را گذرانده است، در صورت پذیرش اعمال حق آزادی مشروط برای ایشان، امکان آزادی قریب‌الوقوع وی دور از انتظار نخواهد بود.
گفتنی است محمود بهشتی لنگرودی در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۶ به مرخصی نوروزی اعزام شد که ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ با اتمام دوران مرخصی جهت گذراندن ادامه دوران محکومیت به زندان اوین بازگشت.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen