Mittwoch, 4. April 2018

آزادی ۹ تن از کارگران بازداشت شده نیشکر هفت تپه

خبرگزاری هرانا – ۹ تن از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه که در پی تجمع روز ۸ فروردین مقابل فرمانداری بازداشت شده بودند، بعد از ظهر امروز ۱۵ فروردین آزاد شدند. آقای حبیب چنانی دیگر کارگر بازداشت شده همچنان در بازداشت به سر می‌برد و گفته شده که فردا آزاد خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، طی چند روز گذشته و در پی تجمع روز ۸ فروردین کارگران نیشکر هفت‌تپه مقابل فرمانداری ۱۰ تن از کارگران بازداشت شدند. ۹ کارگر بازداشتی امروز بعد ظهر مورخ ۱۵ فروردین آزاد شدند.
آقای حبیب چنانی تنها کارگر بازداشتی است که همچنان در زندان است و گفته شده که این کارگر نیشکر هفت تپه تا فردا آزاد می‌شود.

لازم به ذکر است، پس از تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل فرمانداری در روز چهارشنبه ۸ فروردین، دادستانی شهرستان شوش اقدام به احضار تعداد زیادی از کارگران کرده بود، صبح روز شنبه ۱۱ فروردین این کارگران به صورت جداگانه به دادستانی مراجعه کردند و به آنان گفته شد که امروز تعطیل رسمی است و دادستانی تعطیل است؛ اما ساعت ۱ بعد از ظهر روز شنبه نیروهای انتظامی همراه با نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت تعدادی از کارگران کردند.

هرانا پیش‌تر گزارش کرده بود، رحیم بساک و قربان علیپور، اعضای هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت‌تپه، و کرامت پام و اسماعیل بخشی، فعالان این سندیکا، روز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ به اتهام «شرکت در اعتصابات» به شعبه سوم دادیاری دادگستری شوش احضار و محاکمه شدند.
برخوردها با کارگران، ‌فعالان و تشکل‌های کارگری، انتقاد سازمان‌های حقوق بشری و اتحادیه‌های بین‌المللی کارگری را به همراه داشته است. این در شرایطی است که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران همواره از تعامل با تشکل‌های کارگری سخن می‌گویند

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen